Zásady hubnutí (II.část)

Zásady hubnutí (II.část)

Ve druhé části si doplníme předchozí informace o návrh doplňků stravy, které můžete využít ve své snaze o shazování tukových rezerv.

První článek o zásadách hubutí naleznete zde: Zásady hubnutí (I.část)

Doplňky stravyDoplňky stravy vhodné do rýsovací diety.

  1. Karnitin – Pomáhá transportovat mastné kyseliny přes buněčnou membránu. Je tedy nezbytný při metabolismu tuku, ty tak mohou být použity jako energie. Berte 2-3g před aerobním tréninkem, druhou dávku po tréninku nebo před tréninkem v posilovně. Můžete volit mezi kapslovou a tekutou formou.
  2. Glutamin – Říkáte si: „Aminokyselina, co dělá v doplňcích používaných při hubnutí“. Jedná se sice o aminokyselinu, ale aby hubnutí nenastalo i na svalové úrovni musíte svou svalovou hmotu chránit. Právě k tomu slouží glutamin. Tato aminokyselina má silně antikatabilocký účinek. Berte 10g glutaminu po tréninku, druhou dávku 10g dejte těsně před spaním. Společně s posledním jídlem např.: nočním proteinem, oddálíte tak noční katabolismus.
  3. BCAA – Dalším zajímavým produktem jsou BCAA. Směs valinu, leucinu a isoleucinu působí antikatabolicky a významně přispívá k budování svalové hmoty. Berte 3-5g před aerobním i posilovacím tréninkem, dalších 3-5g berte po tréninku.
  4. Kofein – Účinný stimulant a spalovač tuku. Povzbuzuje psychické funkce, můžete tak lépe trénovat a vypořádat se s zátěží všedního dne. Výrazně zrychluje spalování tuku. Berte 200-400mg kofeinu 30 min. před tréninkem. Vhodná je kapslová forma, kde máte množství pod kontrolou. Na trhu jsou také ampule s vysokým obsahem kofeinu. Pozor na dávkování ve večerních hodinách.  
  5. Synefrin – Alternativa zakázaného efedrinu. Svými termogenními účinky zvyšuje teplotu jádra a tím i spalování Kávatuku a metabolismus. Berte 10-30mg synefrinu před tréninkem.
  6. Multivitamin a multiminerál – Jak jsem se zmiňoval již v předchozím článku o objemové stravě. Dostatečná dodávka všech  vitaminů a minerálů je v období zvýšeného stresu, kterým dieta rozhodně je, velmi důležitá. Vybírejte tedy doplňky s obsahem 100% doporučené  denní dávky.
  7. Vitamin C – Vitamin s antioxidačními vlastnostmi, je důležitý pro vychytávání volných radikálů, působí preventivně proti nachlazení a dalším nemocem. Berte 500mg dvakrát denně (ráno a večer).

V obou článcích jsme si shrnuli rýsovací stravu a částečně i trénink. Navíc se blíží doba, kdy budete předvádět své tělo v plavkách. Věřím, že vám bude ve vašem snažení o redukci tuku, naše články nápomocny.

  •