Aktin Creatine (Creapure®)

Aktin Creatine (Creapure®)

300 g

Kreatin je patrně jedničkou ve sportovní výživě, jedná se o jeden z nejvíce probádaných suplementů a je jednou z nejužívanějších látek, ale zároveň také tou nejfunkčnější. Má ověřené pozitivní účinky na budování svalů, zvýšení síly a fyzického výkonu a obnovu energie ve svalech. Navíc je v maximální možné čistotě a využitelnosti a díky tomu si nese ochranou známku Creapure®.

Aktin Creatine (Creapure®) – Nejčistší a nejkvalitnější kreatin monohydrát na trhu

Není o čem diskutovat, pokud chcete vsadit na nekompromisní kvalitu, pak je Aktin Creatine (Creapure®) vaší jasnou volbou. Creapure® je německá ochranná známka kreatin monohydrátu garantující maximální možnou čistotu bez přídatných látek, bezpečnost a využitelnost. To vše díky špičkovým technologickým postupům použitých při výrobě a následné precizní kontrole v nejmodernějších laboratorních zařízeních v německém Bavorsku. Na trhu doposud není lepší kreatin monohydrát, než je právě Creapure®.

Vyskytuje se kreatin v našem těle přirozeně, nebo je to pro nás umělá látka?

Kreatin je látka, která se zcela přirozeně vyskytuje v našem organismu. Jeho nejvyšší zastoupení je ve svalových buňkách (95 %), kde se podílí na přenosu a tvorbě energie. Kreatin si z části naše tělo tvoří samo, malé množství kreatinu (asi 1–2 gramy denně) přijímáme i prostřednictvím naší výživy (zejména v mase). Zásoby kreatinu jsou v organismu takto nasyceny zhruba na 60–80 %. Při užívání kreatinu si však tyto zásoby dokážeme zvýšit o dalších 20–40 % [1]!

Co si od užívání kreatinu můžeme slibovat a kdy ho můžeme použít?

Suplementace kreatinem prokazatelně zvyšuje fyzickou výkonnost při po sobě jdou­cích krátkodobých interva­lech vysoce intenzivního fyzického výkonu, což potvrzuje i EFSA (Evropský úřad pro bezpečnost potravin), nejvyšší autorita EU v této oblasti [2]. K těmto fyzickým aktivitám můžeme řadit nejen veškeré silové sporty (kulturistika, fitness, silový trojboj, vzpírání, Crossfit), ale i další sporty s dynamickou složkou pohybu, jako jsou některé atletické disciplíny, kolektivní sporty, plavání nebo alpské lyžování. Kreatin také podporuje maximální nárůst čisté svalové hmoty, síly a regeneraci po fyzické zátěži.

Je kreatin určen pouze pro mladé sportovce?

Na první pohled by se mohlo zdát, že je kreatin vhodný spíše pro sportovce mladšího věku. Cožpak starší lidé potřebují mít sílu? Samozřejmě, že ano. Nízká svalová síla např. zvyšuje riziko pádů [3]. EFSA nedávno vydal oficiální stanovisko, které dokládá, že každodenní konzumace kreatinu může zvýšit účinek silového tréninku na sílu svalů u dospělých osob ve věku nad 55 let. Příznivého účinku se dosáhne při přívodu 3 g kreatinu denně ve spojení se silovým tréninkem, který umožňuje postupné zvyšování zátěže a který by se měl provádět alespoň třikrát týdně [4].

Aktin Creatine (Creapure®) v bodech

  • výroba ve špičkových laboratořích oceněných certifikátem GMP (Good Manufacturing Practice)
  • nejkvalitnější a nejčistší kreatin monohydrát v prémiové kvalitě na trhu
  • efektivně pomáhá budovat svalovou hmotu
  • podporuje zvýšení síly a fyzického výkonu
  • pomáhá rychle obnovit energii ve svalech
  • zvyšuje fyzickou výkonnost při po sobě jdou­cích krátkodobých interva­lech vysoce intenzivního fyzického výkonu
  • pozitivně ovlivňuje regeneraci po sportovním výkonu
  • základní energetický substrát pro tvorbu energie
  • vhodné pro vegany

Reference:

1) Kreider, R.B., Kalman, D.S., Antonio, J., Ziegenfuss, T.N., et al. (2017) International Society of Sports Nutrition position stand: safety and efficacy of creatine supplementation in exercise, sport, and medicine. Journal of the International Society of Sports Nutrition. [Online] 14, 18. Available from: doi:10.1186/s12970-017-0173-z

2) Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 432/2012 ze dne 16. května 2012, kterým se zřizuje seznam schválených zdravotních tvrzení při označování potravin jiných než tvrzení o snížení rizika onemocnění a o vývoji a zdraví dětí
https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:136:0001:0040:CS:PDF

3) Moreland, J.D., Richardson, J.A., Goldsmith, C.H. & Clase, C.M. (2004) Muscle weakness and falls in older adults: a systematic review and meta-analysis. Journal of the American Geriatrics Society. [Online] 52 (7), 1121–1129. Available from: doi:10.1111/j.1532-5415.2004.52310.x.

4) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/672 ze dne 7. dubna 2017, kterým se schvaluje zdravotní tvrzení při označování potravin jiné než tvrzení o snížení rizika onemocnění a o vývoji a zdraví dětí a kterým se mění nařízení (EU) č. 432/2012 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/ALL/?uri=CELEX:32017R0672

Dávka: 5 g (4/5 odměrky)
Balení: 300 g
Počet dávek v balení: 60
  5 g 100 g
100% Creapure® kreatin monohydrát 5 g 100 g

Ingredience:

100% kreatin monohydrát Creapure®.

Upozornění pro alergiky: Může obsahovat stopy ořechů. Vyrobeno v zařízení zpracovávající ingredience obsahující mléko, kukuřici, sóju, ovesné vločky, pšenici, vejce, celer, siřičitany, ryby, korýše a ořechy.

Doporučení výrobce

První způsob:

  • Užívej denně 5 gramů kreatinu pečlivě rozmíchaného v oblíbeném nápoji po neomezeně dlouhou dobu
  • V netréninkové dny užívej 5 gramů kreatinu kdykoliv během dne v oblíbeném nápoji ideálně se sacharidy nebo proteinem
  • V tréninkové dny užívej 5 gramů kreatinu v potréninkovém nápoji společně s proteinem a dalšími suplementy
  • K nasycení zásob kreatinu v organismu dojde zhruba za 28 dní a další suplementací se úroveň zásoby kreatinu udržuje na zvýšené hranici, jinak za 4–6 týdnů dojde k poklesu zásob kreatinu do původního stavu. 

Druhý způsob:

  • Užívej 4 krát za den 5 gramů (přesněji 0,3 gramů na kilogram tělesné hmotnosti) kreatinu pečlivě rozmíchaného v oblíbeném nápoji po dobu 5–7 dní
  • Suplementaci rozprostři do celého dne, nikoliv do pár hodin
  • Po 5 dnech sniž dávku na 5 gramů kreatinu za den a pokračujte v suplementaci po neomezeně dlouhou dobu v tréninkové i netréninkové dny
  • Kreatin může být součástí potréninkového nápoje společně s proteinem 
  • Tuto nasycovací fázi užívání kreatinu není nutné zařazovat, dojde při ní k rychlejšímu navýšení tělesných zásob kreatinu a přirozeně i rychlejšího nárůstu vody
  • Přestávku v podobě “wash-out” periody není v případě suplementace kreatinem nutné zařazovat, kreatin se užívá dlouhodobě
  • K nasycení zásob kreatinu v organismu dojde zhruba za 5–7 dní a další suplementací se úroveň zásob kreatinu udržuje na zvýšené hranici, jinak za 4–6 týdnů dojde k poklesu zásob kreatinu do původního stavu.

Upozornění

  • Doplněk stravy.
  • Vhodné pro sportovce.
  • Není určeno pro děti, těhotné a kojící ženy.
  • Nepřekračujte doporučenou denní dávku.
  • Není určeno jako náhrada pestré stravy.
  • Uchovávejte mimo dosah dětí. U
  • chovávejte v suchu a chladu, chraňte před přímým slunečním zářením.

Související produkty

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ostatní také nakoupili

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •