Aktin Protein Bar

Aktin Protein Bar - diskuze k produktu

Proteinové tyčinky

Aktin Protein Bar - nejlepší proteinová tyčinka na trhu? Podle nás ano

Stejně jako u jakéhokoliv jiného produktu, který vyrábíme, si vždy na začátku pokládáme otázku, jak ho za dostupnou cenu udělat nekompromisně nejlepší. Dáme dohromady data, vědomosti a zkušenosti, z nichž vyjdou veškeré ingredience, se kterými chceme při vývoji pracovat, najdeme je v nejvyšší jakosti, začneme testovat a jakmile vše víme, začínáme odlazovat k dokonalosti vše přes chuť, texturu, mouthfeel, subjektivní pocity až po samotnou funkčnost. Celý tento proces nám zabere mnohdy i několik let.

Po vlastní tyčince jsme toužili již dlouho, možná i proto, kolik jsme jich v týmu již ochutnali a kolik jich pravidelně konzumujeme. Letos jsme si dali za cíl vytvořit tu nejlepší na trhu a jestli se nám to podařilo, necháme posoudit tebe. Za dobu, co Aktin děláme, jsme vyzkoušeli stovky příchutí a variant všemožných proteinových tyčinek. Veškeré zkušenosti jsme pečlivě nastřádali a využili právě k výrobě vlastní nízkosacharidové proteinové tyčinky, která je dle nás tou nejlepší možnou, jakou lze nyní se schválenými a bezpečnými čistě přírodními ingrediencemi vyprodukovat.

Rovnováha mezi chutí a složením

Potom, co jsme k naší spokojenosti odladili složení, vrhli jsme se na chuť, která nám zabrala hromadu času. Podařilo se nám dle nás vytvořit optimální poměr mezi skvělou chutí a nutričně bohatými ingrediencemi.

Aktin Protein Bar v bodech:

  • proteinová tyčinka se 100% přírodním složením
  • 1 tyčinka obsahuje 50 % denního příjmu vlákniny s prebiotickým účinkem pro podporu správné funkce zažívání
  • při dodržování správného dávkování nemá nadýmavý efekt
  • obsahuje 28 % vysoce kvalitních izolovaných bílkovin z mléka nejvyšší biologické hodnoty
  • méně jak 3 g jednoduchých sacharidů
  • má méně jak 200 kcal energie (bílá čokoláda/mandle 203 kcal, nugát/lískové ořechy 198 kcal, borůvka/černý rybíz 196 kcal)
  • 3 výtečné příchutě odladěné výhradně přírodními ingrediencemi
  • zdroj vysoce kvalitních tuků z ořechů a extra panenského kokosového oleje

Proč jsme použili právě tyhle ingredience?

Kvalitních bílkovin v tyčince jsme docílili použitím syrovátkového a mléčného izolátu (WPI, MPI)

Proteinová tyčinka musí obsahovat kvalitní bílkoviny, bez toho to nejde. V naší proteinové tyčince najdeš pouze kvalitní mléčné bílkoviny s vysokou biologickou hodnotou. Žádné navyšování bílkovin sójou nebo špatně vstřebatelným kolagenem či kaseinátem dělat nebudeme.

V ořechové tyčince musí být ořechy, jinak ji nemůžeme s čistým svědomím říkat ořechová

Přesně 20 % hmotnosti tyčinky tvoří lískové ořechy nebo mandle. Ořechy jsou skvělým zdrojem zdraví prospěšných tuků a důležitých mikroživin. Lískové ořechy stejně jako mandle jsou dobrým zdrojem důležitého antioxidantu vitaminu E nebo manganu, který se podílí na správné funkci energetického metabolismu.

Ani na vlákninu jsme nezapomněli a vsadili opět na přírodní zdroje

V tyčince je ukryto až 14 gramů vlákniny z kukuřice a čekanky známé spíš pod jménem inulin. Vláknina je důležitá pro zdravou funkci střev, podporuje příznivé složení našeho mikrobiomu a podílí se tak na našem celkovém zdraví. Její příjem je však v populaci až trestuhodně malý, proto jsme se rozhodli pro vyšší množství vlákniny v tyčince bez nadýmavého účinku při dodržení dávkování.

Tyčinku jsme osladili erythritolem, který přirozeně najdeme v ovoci i zelenině

Chtěli jsme přinést tyčinku bez umělých sladidel, ale stále s příjemně sladkou chutí. Toho jsme docílili použitím polyalkoholu erythritolu. Erythritol je látka podobná sacharidům, která se zcela přirozeně vyskytuje v některých druzích ovoce. Její výhodou je fakt, že obsahuje znatelně méně energie (0,2 kcal/g) než běžný cukr nebo med a má naprosto zanedbatelný vliv na hladinu krevního cukru [1]. Sladivost erythritolu je zhruba 70% ve srovnání s běžným cukrem [2]. Nemusíme se tak bát, že tyčinka se nám bude zdát přeslazená, výsledkem je naopak přirozená sladká chuť za minimum kalorií. 

Čokoládovou chuť obstarávají kakaové boby, kakaové máslo nebo čokoládová poleva

Tyčinka v příchuti nugát/lískový oříšek se může pochlubit zastoupením kakaových bobů, které jsou zajímavým zdrojem antioxidantů a navíc mohou mít pozitivní vliv i na naši náladu [5]. Čokoládu miluje snad každý člověk, i proto mají naše tyčinky poctivou čokoládovou polevu se slušnou dávkou kakaového másla, tyčinka v příchuti bílá čokoláda/mandle dokonce i prémiové mandlové máslo!. Zdaleka ne každá tyčinka takové ingredience obsahuje, protože jsou poměrně drahé. My jsme však použili pouze suroviny splňující naše nejpřísnější kritéria a jejich cena pro nás nehrála roli.

Extra panenský za studena lisovaný kokosový olej

S použitím vhodných tuků v proteinových tyčinkách je to vždy ošemetné. Ne všechny tuky totiž vydrží technologické postupy výroby tyčinek, aby se nezničily a nedocházelo k tvorbě škodlivých látek. Proto jsme zvolili za studena lisovaný extra panenský kokosový olej, který díky svému složení mastných kyselin vydrží proces výroby bez ztráty kvality, zároveň je zdrojem zdraví prospěšných látek [3].

Vanilka a další přírodní aroma

Naše tyčinka se může pyšnit obsahem pravé vanilky, která celkově podtrhuje dokonalé chuťové spojení vybraných ingrediencí. Pro atraktivní vůni byla použita přírodní aromata, která jsou získávána z původních přírodních surovin, nikoliv syntetizovaná uměle.

Správné dávkování je podmínkou účinnosti produktu

Obecné pravidlo

Obecně akceptované pravidlo je, abyste dlouhodobě nepřijímali více než 50 % bílkovin ve stravě prostřednictvím proteinových výrobků. Přestože se jedná o zdroj bílkovin nejvyšší kvality, pro celkové zdraví je třeba konzumovat pestrou pevnou stravu, kde stejně jako v případě doplňků stravy bys měl/a dbát na její kvalitu a původ.

Když chceš nabrat svalovou hmotu

Tvůj celkový denní příjem bílkovin ze všech zdrojů by měl být v rozmezí 1,4–2,0 g na kg celkové aktuální TH (tělesné hmotnosti) rozprostřený během dne, ideálně ve 4–5 porcích v množství 20–40 gramů na dávku [4]. 

Spalovat tuk

Tělo je třeba dostat do energetického deficitu omezením příjmu z tuků i sacharidů a naopak trochu přidat na bílkovinách, abys nepřicházel/a o svalovou hmotu. Pro aktivnější jedince a sportovce by denní příjem bílkovin měl být v rozmezí 1,6–2,4 g na kg TH [5]. Již štíhlí sportovci usilující o redukci posledních tukových zásob s cílem udržet maximální množství svalové hmoty si mohou dovolit až 2,3–3,1 g/kg beztukové tělesné hmotnosti [6].

Maximalizovat regeneraci a sílu

Bílkoviny pomáhají opravovat svalovou tkáň, která se vlivem fyzické aktivity, zejména silového tréninku, poškozuje. Při vyrovnané energetické bilanci je důležité dodržovat denní příjem bílkovin v rozmezí 1,6–2,2 g na kg aktuální TH [7].

Well-Being

Běžný nesportující člověk potřebuje 0,8–1 g bílkovin na kg TH [8]. Novější výzkumy ukazují, že pro běžnou populaci může být prospěšný o něco vyšší příjem bílkovin, a to až 1,2 g na kg TH [9]. Z rozmezí příjmu bílkovin 1,2–1,5 g na kg TH mohou těžit zejména starší lidé (50+), aby co nejvíce zpomalili přirozenou ztrátu svalové hmoty související se zvyšujícím se věkem [10]. V každém případě je důležité dbát na vhodnost aminokyselinového spektra bílkovin pro lidský organismus a BH - biologickou hodnotu určující využitelnost bílkovin pro člověka. Doporučujeme zároveň dbát na celkovou kvalitu tebou konzumované pevné stravy.

Reference:

 

1) Livesey, G. (2003) Health potential of polyols as sugar replacers, with emphasis on low glycaemic properties. Nutrition Research Reviews. [Online] 16 (2), 163–191. Available from: doi:10.1079/NRR200371.

2) Regnat, K., Mach, R.L. & Mach-Aigner, A.R. (2018) Erythritol as sweetener—wherefrom and whereto? Applied Microbiology and Biotechnology. [Online] 102 (2), 587–595. Available from: doi:10.1007/s00253-017-8654-1 [Accessed: 24 July 2019].

3) Wallace, T.C. (2019) Health Effects of Coconut Oil-A Narrative Review of Current Evidence. Journal of the American College of Nutrition. [Online] 38 (2), 97–107. Available from: doi:10.1080/07315724.2018.1497562.

4) Jäger, R., Kerksick, C.M., Campbell, B.I., Cribb, P.J., et al. (2017) International Society of Sports Nutrition Position Stand: protein and exercise. Journal of the International Society of Sports Nutrition. [Online] 14, 20. Available from: doi:10.1186/s12970-017-0177-8 [Accessed: 25 July 2017].

5) Witard, O.C., Garthe, I. & Phillips, S.M. (2019) Dietary Protein for Training Adaptation and Body Composition Manipulation in Track and Field Athletes. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. [Online] 29 (2), 165–174. Available from: doi:10.1123/ijsnem.2018-0267 [Accessed: 4 June 2019].

6) Helms, E.R., Zinn, C., Rowlands, D.S. & Brown, S.R. (2014) A systematic review of dietary protein during caloric restriction in resistance trained lean athletes: a case for higher intakes. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. [Online] 24 (2), 127–138. Available from: doi:10.1123/ijsnem.2013-0054.

7) Morton, R.W., Murphy, K.T., McKellar, S.R., Schoenfeld, B.J., et al. (2018) A systematic review, meta-analysis and meta-regression of the effect of protein supplementation on resistance training-induced gains in muscle mass and strength in healthy adults. British Journal of Sports Medicine. [Online] 52 (6), 376–384. Available from:

8) EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA) (2012) Scientific Opinion on Dietary Reference Values for protein: Dietary Reference Values for protein. EFSA Journal. [Online] 10 (2), 2557. Available from: doi:10.2903/j.efsa.2012.2557 [Accessed: 24 May 2019].

9) Humayun, M.A., Elango, R., Ball, R.O. & Pencharz, P.B. (2007) Reevaluation of the protein requirement in young men with the indicator amino acid oxidation technique. The American Journal of Clinical Nutrition. [Online] 86 (4), 995–1002. Available from: doi:10.1093/ajcn/86.4.995.

10)Morley, J.E., Argiles, J.M., Evans, W.J., Bhasin, S., et al. (2010) Nutritional Recommendations for the Management of Sarcopenia. Journal of the American Medical Directors Association. [Online] 11 (6), 391–396. Available from: doi:10.1016/j.jamda.2010.04.014 [Accessed: 24 May 2019].

Dotazy

Diskuze prozatím neobsahuje žádné příspěvky.