Brutální odveta Jirky "Denisy" Procházky. Jan Caha pokořen na tréninku MMA

Brutální odveta Jirky "Denisy" Procházky. Jan Caha pokořen na tréninku MMA

Na MMA trénink s Jirkou jsem dlouho čekal a doufám, že vy také. Zároveň jsem se ale poměrně dost obával toho, jak to dopadne. Osobně jsem čekal, že skončím jako protivníci Chucka Norrise po jeho legendárním kopu z otočky, dostanu nakládačku a půjdu domů, ale Jirka na mne byl naštěstí ještě celkem mírný. I tak to byla neskutečná řehole a týdenní bolest svalů, břicha nebo modřin po celém těle. Krev, dřina, slzy a pot, to není jenom výstižné období ve Velké Británii během II. světové války, ale i povaha MMA tréninku s Jirkou. Konec řečí, jdeme na věc! MMA trénink s Jirkou "Denisou" Procházkou a jeho trenérem Martinem Karaivanovem je tu.

MMA je nepředstavitelně náročný sport  

Před týdnem jste mohli vidět video, ve kterém jsme se s Jirkou potkali na kulturistickém tréninku a vyzkoušeli MMA fightera napasovat do role fitnessáka. Jirkovi to šlo poměrně hezky, a to jak na tréninkové, tak i na pózingové úrovni. Nyní jsme si role otočili a zkusili mě (jako fitnessáka) napasovat do role MMA fightera. Řečeno slovy Kazmy z One man show: "Viděl jsem žábu bušit pěstí do skály, na obloze stíhačku couvat, Ronnieho Colemana soutěžit v bikinách, ale tohle jsem ještě nezažil."

V bněnském Jetsaam gymu se dějí neuvěřitelné věci, trénují zde například bojovníci MMA, MUAYTHAI a GRAPPLINGU, kteří zde podávají výkony na hranici svých možností. Za to jim patří můj obdiv. Pro mne byl MMA trénink opravdu náročný, nebudu si hrát na hrdinu. Jednou to opravdu stačilo. 

  • 2
Lukáš Šeliga

Ahoj, mam 35 let a asi 20 kg navic nez bych chtel... Co byste mi doporucili pro takovy treninky za doplnky? Abych se z toho dokazal zregenerovat a jit do prace dalsi den?

Ondřej Klein
Ondřej Klein

Dobrý den Lukáši, Základním kamenem úspěchu každého sportovce je kvalitní strava, inspirovat se můžete tímto článkem: https://aktin.cz/co-jist-pro-vysnenou-postavu-stravovaci-zaklady-pro-pokrocile, nadále vaše schopnost tolerovat zátěž a regenerovat roste s trénovaností, takže klíčem je opět dobře postavený tréninkový plán společně s dostatečným časem na regeneraci. Pro doplňky stravy bych se inspiroval zde: https://aktin.cz/4-overene-zakladni-suplementy-ktere-maji-skutecne-smysl a použil bych určitě minimálně proteinový nápoj. K tomu, abyste neměl tak velkou "svalovici" by mohl napomoci tento článek: https://aktin.cz/3-suplementy-a-3-zpusoby-jak-zmirnit-zakyseleni-svalu-a-dalsi-den-vstat-ze-zidle , kde bych zejména zdůraznil warm-up a cool-down fázi tréninku, případně beta-alanin.