Nejlepší látky pro spalování tuku

Nejlepší látky pro spalování tuku

Období zimy se nám vrací. Už nebudeme trávit hodiny na sluníčku a čerstvém vzduchu, spíše naopak. Budeme stále častěji vyplňovat volné chvilky doma, pasivně. Můžeme si tedy pomoci nějakými látkami, které by mohly mít pozitivní účinek na spalování tuku? 

Spalovače tuku aktuálně neprochází zrovna velkou evolucí. Od té doby, kdy jsme pochopili, že karnitin není to nejlepší, co nám pomáhá spalovat tuk, se dostaly do hry spalovače s termogenní funkcí. Ty se zdají být nejvíce efektivní, i když nejsou jediné. V kostce se dá říct, že "jádro táhne", a tak i spalování tuku díky vyšší teplotě tělesného jádra je tím, co opravdu vyžadujeme. 

Samozřejmě, stále jsou tu spalovače, které mohou působit tzv. lipotropně. Tedy tak, že vyprazdňují tukové buňky nebo alespoň napomáhají "nezvětšování" tukových buněk. I ty mají v našem suplementačním plánu své místo. Pokud bychom tedy měli vybrat ty nejlepší, tak bychom vybrali tyto následující: 

Synefrin – Tento extrakt z kůry hořkého pomerančovníku je základní funkční látkou všech moderních spalovačů tuku, a to hlavně díky své termogenní funkci. Podporuje spalování tuku díky zvyšování teploty tělesného jádra. Ve fázi spalování tuku je tedy velmi efektivní.
 
Kofein – Pro nás je spíše znám jako stimulant, který napomůže zkvalitnění a zintenzivnění výkonu. Je však také vhodným prostředkem pro akceleraci spalování tuku. Podporuje vychytávání mastných kyselin z krevního řečiště a v kombinaci se synefrinem je velmi efektivním spalovačem tuku. 
obrázek z pixabay.com

Kajenský pepř - Tato odrůda chili papriček obsahuje vysokou dávku látky zvané kapsaicin, která podporuje látkovou výměnu, prohřívá také střevní sliznici. Právě kapsaicin je zodpovědný za pozitivní efekt kajenského pepře na spalování tuku. Má prokazatelné termogenní účinky, které jsou základem pro spalování tuku.

Zelená káva - nejvýznamnějšími látkami v zelené kávě jsou tzv. fenolické sloučeniny, tou nejdůležitější pak kyselina chlorgenová. Ta se pražením zelených kávových zrn a jejich přeměny na černá kávová zrna ničí a stává se tak neúčinnou. Kyselina chlorgenová (nalezená v zeleném extraktu z kávových zrn) a její metabolit, kyselina kávová, napomáhají bránit aktivitě enzymu, který štěpí škrob na cukry a napomáhá vstřebávání cukru ze škrobu, čímž se snižuje celkový jednorázový kalorický vstup.
 
Extrakt ze zeleného čaje - zelený čaj je užitečný pro látky v sobě obsažené. Nazýváme je katechiny. Tyto látky jsou zodpovědné za účinek při spalování tuku. Nejúčinnějším katechinem je epigalokatechingalát. Tento krkolomný název je označen zkratkou EGCG. Pomocí EGCG udržujeme tukový metabolismus na vyšších obrátkách. Vhodná je kombinace s kofeinem, pozor však na předávkování. Zelený čaj sám o sobě obsahuje kofein.
obrázek z pixabay.com 
L-fenylalanin - je jednou z aminokyselin, která podporuje spalování tuků. Vyskytuje se ve dvou formách, označovaných jako L- a DL-fenylalanin. Účinný je pouze L-fenylalanin, který se užívá na lačno. Jeho úlohou je povzbudit tvorbu norepinefrinu (NE) v mozku, který přednostně podporuje spalování tuků před sacharidy. Protože při nízkoenergetických dietách se tvorba NE potlačuje, volíme suplementaci fenylalaninem, z něhož NE vzniká.
 
Kyselina hydroxy-citronová HCA - nepůsobí na centrální nervový systém, vyhneme se tedy ovlivnění, které je tak často zmiňováno jako negativní efekt kofeinu. HCA působí na enzym ATP citrátlyáza a utlumuje jeho funkci. Tím je ovlivněn proces tvorby tuku. Mimo přímého vlivu na ukládání tělesného tuku má HCA i schopnost snižovat chuť k jídlu. Suplementací HCA můžeme zabránit odbourávání svalové hmoty a zároveň podporujeme spalování tělesného tuku. 
 
CLA - mastná kyselina, která brání tuku vstoupit do tukových buněk, čímž preventivně působí proti jejich zvětšování. Tuk se namísto uložení v tukových buňkách díky enzymu lipáza přesune do buněk svalových, kde se spálí při produkci energie. CLAtedy brání ukládání tuku. 
 
Výčet těch nejlepších tím samozřejmě nemusí končit. Jak se říká, člověk je individualita, na každého funguje zcela něco jiného, a každý má jiné hranice účinnných látek. I tak ale od těchto suplementů můžeme vliv na spalování tuku očekávat. Zkuste tedy vybrat, nekombinujte jich příliš mnoho dohromady a monitorujte si svůj výsledek. 
  •