Posilovací gumy 💪

Všechno je najednou krapet těžší, když použiješ posilovací gumu. Ten přidaný odpor se sice zdá být malý, ale dokáže dát zabrat! Tak co, už máš tu svoji?

Řazení
:
Nejdražší

Posilovací gumy 💪

Co je to posilovací guma?

Posilovací gumy jsou univerzální pomůckou pro všestranné procvičení celého těla. Mají široké možnosti použití a využít je lze pro cvičení a posilování doma, nebo třeba ve fitness centrech. Jedná se o finančně nenáročnou a skladnou pomůcku, která však umožňuje procvičit a posílit většinu svalových partií.

K čemu posilovací gumu?

Posilovací guma dokáže obohatit domácí cvičení o přidanou hodnotu (čti odpor) a ztíží tak zdánlivě jednoduché cviky. Díky posilovacím gumám tak dokážeme ovlivnit náročnost jednotlivých cviků a tím přispívat k dosažení lepších výsledků. Jednoduše můžeme také ovlivňovat samotnou intenzitu odporu.

Jaké cviky cvičit s posilovací gumou?

Posilovací gumy umožňují zintenzivnit každý workout a pomohou vám dosáhnout očekávaných výsledků v kratším čase. Gumu můžeme využít v mnoha cvicích na různé části těla – na hrudník, ruce, břicho či ramena, ale i na záda, nohy nebo celou spodní část těla - primárně je však guma užívána na zadek, boky a hýždě. Na našem blogu jsme napsali článek o tom, jak cvičit a jak využít posilovací gumu.

Jak vybrat posilovací gumu?

Posilovací gumu vybíráme na základě cviků, které chceme vykonávat, případně i na vaší kondici a tělesné hmotnosti. Pro úplné začátečníky doporučujeme gumu s nejmenším odporem – ideálním kandidátem je na to naše fialová textilní odporová guma. Pro běžné posilování doporučujeme gumu se středním odporem a pro zkušené gumu s největším odporem. Nejlepší je však kombinace všech tří, které můžeme během tréninku střídat a využívat k různým cvikům – mimo jiné k tomu slouží i naše sada posilovacích gum.

Jak se posilovací gumy liší?

Posilovací nebo odporové gumy se od sebe liší velikostí odporu, případně materiálem i obvodem celé gumy. Nejčastěji jsou gumy rozděleny na 3 kategorie podle odporu – a to na gumy s lehkým odporem (cca 6–15 kg), gumy se středním odporem (cca 15–22 kg) a gumy s těžkým odporem (cca 23–30 kg). Mezi nejvíce používaný materiál patří textilní guma nebo latexová guma.

Jaký je nejlepší materiál pro posilovací gumu?

Nejčastěji narazíte na dva druhy materiálu – latexovou gumu a textilní gumu. Textilní gumy jsou pohodlnější a příjemnější ve styku s pokožkou, jelikož se latexová guma může rolovat a tím začít škrtit – latex je ale naopak více elastický a lehčí než textilní materiál, také je odolnější vůči různým mikroorganismům. Vilgain odporová guma je však ideální kombinací obou materiálů - je z textilu a má latexové proužky uvnitř, tím pádem drží při cvičení jako latexová.

Jak gumu udržovat?

Textilní posilovací guma je odolnější a mívá delší životnost, než guma latexová, která může po neopatrném nebo delším používání prasknout. Pokud preferujete odporovou gumu z latexu, dávejte velký pozor na její narušení či natrhnutí, které by vás mohlo v případě přetrhnutí zranit či pořádně zabolet. Doporučujeme se proto v kontextu s latexovou gumou vyvarovat špičatým či jakkoliv ostrým hranám, cvičit bez šperků, případně i cvičit naboso. Gumu lze také umývat, opět v případě latexu musíme dávat pozor na to, aby nebyla na topení či na přímém slunci, které by ji opět mohlo poškodit.