Jan Caha

Jan Caha

Redaktor magazínu Aktin.cz, majitel Fitness Institut, odborník na výživu.

  • “Hezky den, nevim jestli je vas dotaz zcela stastne interpretovany. Logicky pokud budete nabirat svalovou hmotu (tedy na ni rust), tak o ni nebudete prichazet (tedy ji hubnout). Pokud myslite dotaz, ze nechcete v objemove fazi pripravy prichazet o svaly (coz se vam pravdepodobne pri pozitivne energeticky nastavenem jidelnicku ani nestane), tak bych volil 4:1:1 - podporu anabolismu.”

  • “Hezky den, ono to zrejme nebude s tim vyssim privodem zivin do pracujicich svalu tak "horke". Vasodilatace je sice popsana, nicmene vyssi pritok zivin je spise ovlivnen jejich dostupnosti. Tato dostupnost a syceni krve vsak neni "nevycerpatelne" a ma svoje pomerne pevne hranice.”

  • “Hezky den, vyssim zatizenim zrejme ne. Hladina GH bude kulminovat okolo 80 % maxima (dle meho). Kombinace citrulin, ornithin, arginin prozatim nebyla prozkoumana ve vztahu k zatezove produkci GH. Nicmene teoreticky tyto metabolity budou fungovat jinak i ve vztahu k GH.”

  • “Hezký den, děkujeme za dotaz, i když ho zcela nedokážu vyčíst. K otázce: "Nemyslíte, že toto svalové zapojení má také nesporný vliv?"...pokud myslíte nesporný vliv na hypertrofii dané svalové partie, tak bych spíše řekl, sporný vliv. Pokud budou cviky na triceps příp. biceps provedeny technicky správně, není důvod zapojení velkých svalových partií příp. jiné, než stabilizační zapojení.”

  • “Hezký den Ondro, děkuji za poznámku i studii. Je potřeba se zamyslet nad charakterem sportu, není veslař jako veslař. Máme veslaře "sprintery", máme veslaře "vytrvalce". Ve Vámi uvedené studii byl průměrný výkon dlouhý 6 minut, zde je již předpokladem dostatečné zastoupení svalových vláken "pomalých - vytrvalostních". V druhém grafu se zřejmě jednalo o "středotraťaře až sprintery".”

  • “Hezký den, velmi děkuji za pozitivní reakci.”