Velké finále Vaškovy proměny! Kolik kilo zhubl za 3 měsíce?

Velké finále Vaškovy proměny! Kolik kilo zhubl za 3 měsíce?

Aktin Redakce Aktin Redakce před 5 měsíci

Jako by to bylo včera, co jsme vám představili typického moderního muže Vaška, který po práci v korporátu usedl na židli v Aktinu a rozhodl se zatočit s nahromaděnými kilogramy, které získal během let práce v prostředí velké firmy za kancelářským stolem. Ve druhém díle Vaškovy proměny jsme mohli zjistit, jak se změnila Vaškova strava pod vedením Jendy Cahy a jak se Vaškovi dařilo plnit dílčí cíle. No a dnes tu pro vás máme velkolepé finále!

Je to cesta, která je cíl, nikoliv krátkodobá nesmyslná omezující dieta nebo detox

Vašek si na začátku proměny řekl, že by chtěl výhledově zhubnout 20 kilogramů, a jestli to bude za rok, nebo rok a půl, to je již jedno. Důležité je, že se Vaškovi povedlo vykročit na cestu, která mu to umožní. Na cestu, která je dlouhodobě udržitelná, a díky které se mu to podaří. Taková cesta je v podobě jednoduchých změn životního stylu, nikoliv v podobě detoxů, citrónových diet a hladovění.

„Tyjo, já jsem jako fakt shodil přes čtyři kila tuku?“ reagoval překvapeně Vašek na prvním kontrolním měření u Jendy před 2 měsíci a divil se, že k takové změně opravdu stačí celkem málo. A to málo je hlavně naučit se o stravě trochu přemýšlet a pochopit, že jídlo obsahuje energii, která neúprosně rozhoduje, jestli budeme hubnout, nebo tloustnout. Ale předně Vašek konečně zjistil, co jsou sacharidy, bílkoviny, tuky a kolik obsahují energie. To vše vedlo k tomu, že za tři měsíce shodil fantastických 12 kilo tuku!

Než Vašek ztrestal větrníček, tak se raději dvakrát zamyslel a...

  • ... zjistil, že takový větrníček je hodně sladký, takže v něm bude cukr. Je tam nějaký ten krém, tak tam logicky bude i dost tuku, a protože již věděl, že když by ho snědl, tak by přijal zhruba jednu osminu až jednu devítinu svého denního energetického příjmu a vůbec by se nenajedl, tak si větrník raději odpustil. O základech stravy se více můžeme dozvědět ve článku Proč být hned dietolog, když chci jen sexy tělo! Jednoduché základy stravování.
  • ... již věděl, že místo větrníčku bez bílkovin udělá lépe, když si dá řecký jogurt, přidá si do něj trochu ovesných vloček, chia semínek a vezme si k tomu kus oblíbeného ovoce. Takové jídlo totiž bude mít příznivější složení se srovnatelným množstvím energie a dokáže nás více zasytit, aniž bychom vzápětí hledali, kam jsme schovali další větrník. Jak si vybírat potraviny se dozvíme v článku s názvem Co jíst pro vysněnou postavu? Stravovací základy pro pokročilé.

Jak si ozdravit jídelníček jako Vašek a vyrazit vstříc hubnutí?

  • Řekl NE sladkým limonádám, nápojům a tekutým kaloriím, takže už jen díky tomu došlo k omezení příjmu energie.
  • Své dosavadní pevné denní místo ve Vaškově jídelníčku opustily veškeré pochutiny v podobě větrníčků, sladkostí a veškerých cukrovinek.
  • Vašek omezil jeho oblíbené pivečko a pizzu a naučil se pracovat s případy, kdy se mu stane, že na pizzu a pivo má chuť. Jednoduše si jednou za čas k večeři pizzu a pivo může dát, ale musí podobné množství energie ubrat někde jinde, takže vynechal třeba klasickou svačinu a večerní jídlo.
  • Začal jíst větší množství ovoce a zeleniny, které mu pomáhalo být více sytý, a dodal tělu cenné biologicky aktivní látky společně s vlákninou.
  • Protože již podvědomě věděl, že brambůrky a podobné slané dobrůtky jsou kaloriemi nabité, tak se od nich raději držel dále.
  • Díky znalostem o tom, kde hledat kvalitní bílkoviny, již nesahal po balení Vysočiny, Herkulese nebo podobných suchých salámech, ale po kvalitní šunce nejvyšší jakosti, cottage sýru, plechovce tuňáka nebo proteinovém nápoji místo svačiny a po tréninku.

Co díky takovým jednoduchým úpravám životního stylu získáte?

  • Plnohodnotnější stravu
  • Více bílkovin ve stravě
  • Méně přidaného cukru
  • Méně průmyslově zpracovaných "rychlých" sacharidů
  • Méně soli a tuku
  • Méně přijaté energie
  • Více vlákniny, vitaminů a minerálních prvků

Pro vytouženou postavu nestačí jen dobře jíst, ale je potřeba se také hýbat!

Díky jednoduchým úpravám ve stravování Vašek docílil toho, že najednou spálil více energie, než přijal, a začal hubnout. Jenda Caha samozřejmě nezapomněl Vaška vzít do posilovny, aby mu ukázal, jak si sestavit trénink celého těla a naučil ho, jak má na sobě pořádně makat v gymu. Mimo posilovnu Vašek zavítal do brněnského crossfit gymu MadMan na lekci k Mergimu, aby zjistil, že crossfit je fajn sportem, kterému se může věnovat každý. Do toho Vašek chodil na procházky, jezdil na kole, věnoval se horské turistice, hrál fotbal a futsal, což se mu stalo osudným, protože si v zápalu hry jako při zápase Mistrovství světa poranil koleno a od té doby nemohl cvičit spodní část těla. 

Vašek celkově udělal několik jednoduchých opatření ve svém životním stylu, a dokonce už si někdy donese do práce nakrabičkované jídlo, aby měl kontrolu nad svým energetickým příjmem. Vidí na sobě pozitivní změny, lépe se mu dýchá, žije, a hlavně jsou pro něj taková jednoduchá opatření životního stylu naprosto přirozená. Zkrátka a dobře, aplikovatelná pro kohokoliv. Zejména pro lidi, kteří mají sedavou práci stejně jako Vašek, je to vzpruha, protože vidí, že to jde! Když si Vašek zapomene nachystat svačinu, tak si jednoduše dá proteinový nápoj, který tělu dodá potřebné bílkoviny stejně jako po tréninku na crossfitu nebo v posilovně, aby svaly mohly kvalitně regenerovat. Vašek se vrátil ke sportu a aktivnímu životnímu stylu a zjistil, že každý krok navíc se počítá. Takový výlet na kole nebo dlouhá intenzivní procházka se počítá dvojnásob a pomůže mu zvýšit celkový energetický výdej, tudíž i usnadnit hubnutí! 

Díky svému zranění z futsalu měl Vašek značně ztíženou nastolenou cestu v podobě crossfitu, posilovny, kola, horské turistiky, fotbalu a futsalu, ale i přesto nadále bojuje jako lev a rozhodně s tím nemíní přestat, protože již do schodů nefuní jako parní lokomotiva, cítí se lépe a během dne má daleko více energie a lepší náladu. Vašek je důkazem toho, že pro zlepšení životního stylu stačí chtít a dveře se před námi otevřou. Dokonce nemusíme držet žádnou nesmyslnou dietu, ale stačí pár základních stravovacích opatření, začít se trochu hýbat a dělat to, co nás baví. I Vašek si zpočátku myslel, že je to doslova raketová věda, ale postupně zjistil, že je to jednoduché a stačí jen chtít. A něco pro to dělat. 

Inspirujte se Vaškovým příběhem. Závěrečný díl proměny je tady!

[eshoplink]

  •