Zájem veřejnosti o zdravé potraviny roste, z pohledu Aktinu meziročně o třetinu

9. 3. 2022
Komentáře
Zájem veřejnosti o zdravé potraviny roste, z pohledu Aktinu meziročně o třetinu
Produkty vlastní značky Vilgain

V Aktinu jsme uzavřeli rok 2021 s tržbami 368 milionů korun. Jedná se o 34% meziroční růst, srovnatelný s předchozím trendem v porovnání let 2019 a 2020. V letošním roce cílíme s naším obchodem s funkčními potravinami a dalším sortimentem pro aktivně žijící veřejnost na obrat přes 400 milionů korun. Soustředit se chceme především na rozšiřování vlastní výroby pod značkou Vilgain a expanzi na západ.

Druhý covidový rok jsme sledovali z našeho pohledu výrobce a distributora zdravých a funkčních potravin pokračující trend, zvýšený zájem veřejnosti žijící aktivním způsobem života o nabídku tohoto sortimentu. Mezi naše bestsellery patří: syrovátkový protein, minutové ovesné vločky či základ na pizzu. Díky šíření edukativního obsahu pod značkou Aktin pozitivně působíme na 225 tisíc unikátních návštěvníků webu měsíčně a obsah na sociálních sítí u nás měsíčně shlédne veřejnost čítající jednotky milionů lidí.

„Vilgain® produkty tvořily 30 % z celkového obratu Aktinu ve 2021. V posledním kvartále loňského roku jsme byli už na 35 %. Letos cílíme na 40% podílu vlastní značky na celkovém obratu firmy. A dále se soustředíme i na selekci kvalitní produktů od jiných výrobců. Chceme se s naší nabídkou dostat i do okolních zemí, proto není plán letošního růstu tak ambiciózní. Expanze nás bude stát spoustu sil a počítáme s pomalejší návratností“, představuje plány Michal Hubík, zakladatel a CEO Aktinu.Zájem veřejnosti o zdravé potraviny roste, z pohledu Aktinu meziročně o třetinu

V loňském roce jsme v Aktinu rozšířili sortiment vlastní značky Vilgain, pod kterou vyrábíme jak potraviny, tak oblečení. „Kategorie oblečení zatím u zákazníků sklízí větší úspěch než jsme čekali, a několik modelů bylo v superkrátkém čase vyprodáno. Plánujeme sortiment rozšiřovat jak o nové barvy aktuálních inovovaných kusů, tak doplnění úplně nových kategorií, které nám na trhu v top kvalitě a designu chybí“, doplňuje Hubík. Tato kategorie letos míří na  200% meziroční nárůst. V loňském roce se nám dařilo i v kolaboracích se známými influencery, kteří se zapojují přímo do vývoje nových produktů. Za zmínku stojí například protein ‚Mikýř v prášku‘ uvedený na trh ve spolupráci s Martinem Mikýřem Mikyskou.

V roce 2021 jsme zainvestovali do budování nového výrobně logistického centra v Brně Líšni. Spuštění plného provozu plánujeme začátkem druhého kvartálu letošního roku. S tím souvisí i implementace vlastního softwaru napříč firmou k optimalizaci propojení skladu a výroby tak, aby se dostal k zákazníkovi produkt co nejčerstvější. Právě kvalita vlastního sortimentu, od zdrojů a ingrediencí, přes zpracování, obal, až po expedici, je pro naší vlastní produkci pod značkou Vilgain klíčovou hodnotou.

Více o všem, co děláme se dozvíš v newsroom novinkách.
Přihlásit odběr
Kontakt pro novináře press@aktin.cz nebo +420 728 334 616
Unikátní spolupráce Aktinu s Lucií Minářovou, Andy Štěch a Mikýřem pro veřejnost, která na sobě maká
Unikátní spolupráce Aktinu s Lucií Minářovou, Andy Štěch a Mikýřem pro veřejnost, která na sobě maká
Spolupráce Aktinu s influencery je dlouhodobá a strategická – zapojujeme je přímo do vývoje produktů vlastní značky Vilgain, které spoluvytváří jak dle vlastních potřeb, tak pro své fanoušky. Ty inspirují v různých oblastech: Mikýř zábavně edukuje o veřejném dění, Andy Štěch vzdělává ve výživě a Lucie Minářová inspiruje k pohybu.
Nová kolekce oblečení Vilgain® Athleisure dává smysl
Nová kolekce oblečení Vilgain® Athleisure dává smysl
Vilgain® oblečení je o odlišném přístupu k módě a popření aktuálního trendu ultra fast fashion. Naší misí je nabídnout alternativu ke konzumní nadprodukci často nízké estetické hodnoty s krátkou životností. Vytváříme vysoce kvalitní oblečení za dostupnou cenu. Zásadní je pro nás udržitelnost, nadčasový design a neustálé zlepšování.
Aktin ambasadoři se chtějí zlepšovat, MeetUp v Brně stmelil celý kolektiv a zdokonalil jejich schopnosti.
Aktin ambasadoři se chtějí zlepšovat, MeetUp v Brně stmelil celý kolektiv a zdokonalil jejich schopnosti.
V duchu stmelování probíhal již třetí Aktin Ambasador MeetUp, tentokrát v Brněnské centrále Aktinu. Hlavním cílem byl networking, povídání o brandu a společné workshopy, které ambasadory edukují o nejnovějších trendech ze světa social media marketingu.
Vilgain Brunch & Workout: spojení Aktin ambasadorů, kvalitního jídla i pohybu
Vilgain Brunch & Workout: spojení Aktin ambasadorů, kvalitního jídla i pohybu
Ve čtvrtek 14. září 2023 proběhl Vilgain Brunch & Workout event, kterého se zúčastnily influencerské tváře Vilgainu.
Vilgain představuje nové logo, finální podobě předcházelo přes 1000 návrhů
Vilgain představuje nové logo, finální podobě předcházelo přes 1000 návrhů
Vilgain představuje novou vizuální identitu, jejímž cílem je motivovat všechny na cestě za lepším já
Syrovátkový protein je superhodnotný zdroj bílkovin nejvyšší kvality
Syrovátkový protein je superhodnotný zdroj bílkovin nejvyšší kvality
Často sportujete, makáte na sobě, chcete se udržet zdraví a ve skvělé kondici? Proteiny patří nejen do suplementačního plánu aktivního sportovce, jsou vhodným doplňkem vyvážené stravy kohokoliv.
Vilgain se stal oficiální výživovým partnerem Českého hokeje
Vilgain se stal oficiální výživovým partnerem Českého hokeje
Nově vzniklé partnerství mezi Českým hokejem a Vilgain, který se stává oficiálním výživovým partnerem Českého hokeje a všech hokejových reprezentací.
HC Sparta a Vilgain: partnerství, které zvolili hráči
HC Sparta a Vilgain: partnerství, které zvolili hráči
Společnost Vilgain se bude nově účastnit zápasů hokejové extraligy - stává se totiž jedním z partnerů HC Sparta Praha, jejíž profesionální hráči si sami vyžádali produkty Vilgain pro podporu sportovních výkonů.
Darujte krev a využijte slevu na nákup zdravých potravin od Aktin.cz
Darujte krev a využijte slevu na nákup zdravých potravin od Aktin.cz
Na adventní kalendář Aktin čekalo víc než 2000 lidí, na Vánoce chtějí být Tady a teď
Na adventní kalendář Aktin čekalo víc než 2000 lidí, na Vánoce chtějí být Tady a teď
Důležitost sebepéče se zdůrazňuje čím dál častěji, mindfulness je cool. Aktin se rozhodl přispět k většímu klidu do nejvíce stresujícího období roku každodenní, bezstarostnou a chutnou minipéčí o sebe samého – a vypadá to, že trefil do černého. Tím však ve zpříjemňování adventu nekončí.
Aktin rozhýbal v Česku a na Slovensku více než 28 tisíc lidí
Aktin rozhýbal v Česku a na Slovensku více než 28 tisíc lidí
Komunitní výzva organizovaná Aktinem pod názvem #aktinchallenge baví tisíce lidí. Úkoly v kategorii sport, vaření a péče o mentální zdraví motivují účastníky zlepšit svůj životní styl. Aktinchallenge začala 1. ledna a trvá až do 18. dubna, takže soutěžící mají dost prostoru na to, aby změnili svoje návyky na celý rok 2023 a potažmo i na celý život.