Detox skladu! Před 18 hodinami jsme přidali do detoxu nový produkt s 19% slevou  

Zbrusu nová videosérie #makamnasobe je tady! Jak začít správně jíst a trénovat bez omylů?

Zbrusu nová videosérie #makamnasobe je tady! Jak začít správně jíst a trénovat bez omylů?

Jan Caha Jan Caha před 9 měsíci Aktualizováno 24. 1. 2018

Leden je vždy ve znamení nových předsevzetí, začátků a cest za plněním mnoha cílů a snů. Jedním z nich může být i svalnatější, štíhlejší nebo jednoduše více fit postava, která bude překypovat zdravím, nikoli faldíky. To jde ruku v ruce s tím, že první měsíc v roce je už neoddělitelně spjat s přívalem nováčků do fitness center. Jak se ale vyhnout návalu mýtů a polopravd?

To je i důvod, proč jsme se pustili do následující série videí #makamnasobe. Abychom vám, všem těm ambiciózním nováčkům, pomohli překonat začátečnické fáze s lehkostí.

S Aktinem to tentokrát dáte!

V průběhu následujících týdnů se budeme objevovat stále častěji s radami ohledně tréninku, výživy i suplementace. Začít totiž s celým tím fitness kolotočem opravdu není tak složité, jak se může zdát. Navíc to pro vás může znamenat začátek nové životní etapy a my bychom vám s ním chtěli pomoci do takové míry, aby nebyl plný plácání se v omylech.

Pokud jste tedy již přesvědčeni o tom, že začít ve fitness centru má svůj smysl, vrhněme na to. Ale pozor, ne po hlavě, ale s hlavou na krku. Ač se to nezdá a ne všichni si jsou toho vědomi, i v posilovně je potřeba přemýšlet. 

Co v posilovně najdeme?

V první řadě bude na místě se s posilovnou ní seznámit. Při tomto seznámení zjistíte, že zde máme prostor pro aerobní (vytrvalostní) trénink, ale i silovou část s činkami, klecemi a stroji sloužícími k silovému výkonu. Oba tyto typy výkonů by ve vašem tréninkovém plánu neměly chybět. Důvod je jasný, silový trénink vede k udržení a budování svalové hmoty a síly, vytrvalostní trénink zase ke zlepšení kardiovaskulární soustavy, snížení množství tuku nebo zvýšení aerobní výkonnosti.

Pokud se zastavím u silového tréninku, který by měl tvořit převážnou část vašeho tréninku, tak zdůrazním jednu věc: kolik kilo uzvednete rozhodně není to hlavní, co byste jako začátečník měli řešit. Technika, zatížení core (středu těla) a výuka základních pohybů jako dřep, vztyk z lehu, výpad nebo klik budou vaším denním chlebem. Teprve až si budete moct ze seznamu odškrtnout tyto základní záležitosti, zpevníte střed těla, protáhnete zkrácené a posílíte ochablé svalové skupiny, můžete myslet na to, že existuje možnost přidat si další kotouč na velkou osu.

Na co se v tomto seriálu můžete těšit?

Ze startu jsme připravili čtyři různá vzdělávací videa, v nichž se budete setkávat  se mnou a naší úspěšnou crossfiťačkou Luckou Minářovou. První můžete zhlédnout již nyní na konci článku. Jedná se o jakýsi video úvod do celé naší série a do toho, na co se můžete těšit v následujících týdnech.

V druhém videu si ukážeme, jak by mohl vypadat takový ukázkový fullbody trénink pro začátečnice. Zaměříme se na core, stehna, zadeček, správnou techniku cviků apod., a to tak, abyste si jej mohla klidně hned zítra střihnout i vy ve vašem fitku.

Video č. 3 bude hlavně o povídání. Vezmeme si na paškál správnou výživu a základní suplementaci, protože i tyto faktory hrají ve fitness životě podstatnou roli. Na co nezapomenout a co lze s klidným svědomím vynechat? 

Poslední video bude věnováno tréninku začátečníka, kde technika cviků bude hrát prim. Zároveň se vás budeme snažit přesvědčit o tom, že použitá zátěž není vodítkem úspěchu v tréninku a přineseme jednu exkluzivní informaci - a to, že i muži tak často opomíjený trénink nohou je důležitý.

  • 1