Znáš smoothie nakopávač? Tipy na 3 zdravé rychlé drinky, které nahradí klasickou snídani

Michaela Dobiášová
Michaela Dobiášová před 3 lety
Znáš smoothie nakopávač? Tipy na 3 zdravé rychlé drinky, které nahradí klasickou snídani

Věta "Nemám čas na jídlo" ztrácí význam ve chvíli, kdy se ingredience během několika vteřin promění v lahodné smoothie, které vám vytrhne trn z paty i za běhu. Geniální je, že si živiny do mixéru můžete naházet přesně podle toho, v jaké situaci se zrovna nacházíte. Sacharidy udělají svou práci před tréninkem i po něm, tuky vás skvěle zasytí a bílkoviny? Ty přece nemůžou chybět v jídelníčku žádnému člověku, jemuž je posilovna Mekkou.

1. Povzbuzení před výkonem ve fitku i v práci

Mango a kaki v hlavní roli zajistí přísun energie a perfektně sladkou chuť. Lehce stravitelný syrovátkový protein by ve vašem před- či potréninkovém smoothie neměl chybět. Podporuje syntézu svalových bílkovin, a tudíž i růst svalové hmoty. Kokosová voda obsahuje velké množství minerálů, jako jsou draslík nebo hořčík, které ztrácíme pocením. Maca má kromě skvělých antioxidačních schopností vliv také na vitalitu, výdrž a libido – smoothie s jejím použitím vás tedy nabudí nejen před tréninkem v posilovně. No a kdo se toho nebojí, může přidat i špetku chilli a dodat tak celé záležitosti trochu ohnivé grády

Znáš smoothie nakopávač? Tipy na 3 zdravé rychlé drinky, které nahradí klasickou snídani

2. Hladobijec v čokoládovém převleku

Avokádo je zdrojem kvalitních tuků i vlákniny a svou roli zde sehraje právě při zahánění hladu. Tuky se tráví déle než sacharidy, a tak na nějakou tu chvíli bude v bříšku opět jako v pokojíčku. Společně s batátou vytvoří božsky krémové smoothie. Chia semínkům se nenadarmo říká superpotravina. Jsou bohatým zdrojem omega-3 a -6 mastných kyselin, vlákniny, vitamínů a napomáhají s trávením. 

Při výběru mandlového mléka mějte oči na šťopkách a přečtěte si informace na etiketě. Velmi často se stává, že rostlinná mléka obsahují jen zanedbatelné množství složky, po které dostaly svůj název a naproti tomu jsou plné cukru a přísad, o které v mléku nestojíme. Kakao nejen že smoothie obarví do podoby čokoládového milkshaku, ale přidá mu také hořčík, měď a spoustu antioxidantů.

Znáš smoothie nakopávač? Tipy na 3 zdravé rychlé drinky, které nahradí klasickou snídani

3. Vitamínová bomba, která tě postaví na nohy

Červená řepa obsahuje slušnou dávku antioxidantů a může mít pozitivní vliv na krevní tlak. Ananas pomeranč dodají vitamín C. Jablko je často nazýváno českou superpotravinou. Obsahuje celou řadu vitamínů, minerálů a také rozpustnou vlákninu zvanou pektin, která vyživuje střevní bakterie a podporuje vylučování toxinů z těla. 

Špenát si Pepek námořník vybral nejen kvůli vysohému obsahu železa, ale také kvůli vitamínům A a K, které přispívají lepší srážlivosti krve. Zázvor je známý pro své protizánětlivé a antiseptické účinky, díky čemuž je skvělým pomocníkem při prevenci i léčbě angín, chřipek i rýmeček. 

Znáš smoothie nakopávač? Tipy na 3 zdravé rychlé drinky, které nahradí klasickou snídani

Tak na zdraví! Až některé z našich smootie vyzkoušíte, nezapomeňte ho s námi sdílet na Instagramu pod hashtagem #aktinrecepty. 

Poděkuj autorovi
5
Přidej se k 35 000 odběratelů
Jednou týdně ti pošleme výběr těch nejlepších článků.
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________