Ztrácíte motivaci? Tyto 4 instagramové účty vás vrátí zpět do hry
obrázek z unsplash.com

Ztrácíte motivaci? Tyto 4 instagramové účty vás vrátí zpět do hry

Vsadila bych boty, že každý, kdo spadá do skupiny sportovních nadšenců a zároveň do skupiny „mobil mám neustále v ruce“, sleduje na sociálních sítích alespoň jednu fitness holku. Je ale potřeba mít zdravý přístup. Není to o tom, říkat si „tohle jsou body goals“, kopírovat nebo napodobovat. Nikdy nebude na dva lidi, možná i na pohled stejné, fungovat to samé cvičení stejně, ty samé porce jídel stejně a tak dál. Můžeme ale získat inspiraci, co vyzkoušet nového, motivaci začít. Nikdy by nás ale cizí tělo nemělo dohnat k šílenství. 

Já ráda cvičím sama. Nemám parťáka, co by mě dokopal do posilovny i ve dny, kdy se mi úplně nechce, a upřímně, jakmile mi někdo začne něco nutit, ztratím zájem. Baví mě sledovat progress někoho jiného a vidět, že trpělivostí a důsledností tam ty výsledky prostě budou. Následující instagramové profily sleduji už nějaký pátek a patří mezi moje nejoblíbenější. Každý je v něčem jiný tak doufám, že si vás některý z nich získá stejně jako mě.

1. Whitney Simmons (@whitneyysimmons)

[Instagram]

Moje nejoblíbenější fit chick. Sport je její zálibou od malička. Konkrétně posilovna se stala jejím druhým domovem po tom, co ji na střední školy vyhodili z týmu roztleskávaček a potřebovala svůj čas vyplnit jinak. Nikomu nenutí, co je podle ní dobře a je tak správně potrhlá. Ukazuje, jak trénovat konkrétní partie v posilovně nebo i doma, přidává tipy, co přihodit do tašky, když se chystáte cvičit a pro nás milovníky jídla videa typu „co jsem dnes jedla“ a „meal prep“. Mimo Instagram postuje i videa na youtube, z kterých máte pocit, že na vás mluví kámoška. Co se týče stravování, řídí se metodou IIFYM, nic ze svého stravování nevyřazuje a otevřeně říká, že všechno jídlo je o rovnováze. Každou sobotu si dopřává oblíbené cheat meal a ze svého denního příjmu si vyhrazuje 10–15 % na jakékoliv jídlo má chuť – taková forma životního stylu se mi zamlouvá. Často opakuje „I like things quick and easy“, takže při vaření používá běžně dostupné potraviny ze supermarketů. To je příjemná změna, protože v poslední době se čím dál častěji setkáváme s recepty plnými drahých potravin, které ještě ke všemu skoro nelze sehnat. Nedávno se začala stravovat formou přerušovaného půstu, což se u žen zas tak často nevidí a do té doby fungovala na principu šesti menších jídel v průběhu celého dne. U jejich porcí se člověk nechytá za hlavu. Jill propaguje, že jídlo je prostě nutné jak ke zdravému fungování těla, tak k růstu svalů, a že bychom se neměli bát tuků ani sacharidů, jinak nás slečny mohou potkat vážné problémy. Bonus je, že má krásného psa, kterého ukazuje snad v každém videu, takže se prostě honem jděte kouknout – ale až dočtete tenhle článek.

2. Anna (@momsweatlife)

[Instagram]

Jak napovídá uživatelské jméno, jde o maminku, která po porodu nebyla spokojená se svým tělem. Najednou měla o dvacet kilo navíc a cítila se pořád unavená. Chtěla zpátky štíhlou postavu, shodit tuk, který přirozeně přibyl během těhotenství. Opravdu se mi líbil tento post, kde porovnává dvě fotky, svou postavu před těhotenstvím a 11 měsíců po porodu: 

[Instagram]

Sice vidíme štíhlou slečnu, ale nikdo už neví, že se hodiny trápila kardiem, téměř nic nejedla (700 kcal jako denní příjem) a žádné výsledky nepřicházely. Celkově byla unavená a teď zpětně vidí, že svému tělu jen ubližovala. Zatímco na druhé fotce vidíme sebevědomou maminku skoro rok po porodu a s vyrýsovanými břišními svaly. Denně spořádá více než 1800 kcal a jednou až dvakrát týdně si dopřeje cheat day. Výsledky získala pravidelným cvičením programu Bikini Body Guide od Kayly Itsines a správnou stravou, takže prosím, holky, žádné hladovění, tady vidíte, že to nikam nevede. Nemusíte být hned novopečené maminky, abyste si její profil oblíbily. Já ji třeba sleduju, protože dokáže neskutečně nakopnout, když postrádám motivaci zvednout zadek a jít cvičit. Neustále připomíná, že výsledky se nedějí přes noc a že když člověk vytrvá, zázraky se dějí. Její proměna je opravdu neskutečná, rozhodně doporučuju prolistovat jejími příspěvky.

3. Jil (@jiliciousjourney)

[Instagram]

Jestli hledáte studnu pozitivní energie, tento profil je pro vás. Samozřejmě nejsme stroje. Naše myšlenky ovlivňují celý náš život, každý den. S negativním přístupem „jsem tak tlustá, nikdy se nezměním“, „moje nohy jsou odporný“ a „sakra, k večeři jsem měla o plátek chleba navíc“ ubližujeme akorát sami sobě. Vybíjíme si energii, která nás má hnát kupředu k našemu cíli a v takovém zdeptaném stavu je pravděpodobnější, že popadneme pytlík čipsů a dnešní workout vyškrtneme z diáře (Fitday, 2017). Tuto slečnu přivedly ke zdravému životnímu stylu problémy spojené s nevyhovující hormonální antikoncepcí. Cítila potřebu detoxu, potýkala se se zažívacími problémy a celkově byla hormonálně nevyrovnaná, což se podepsalo na její pleti, vlasech a samozřejmě váze, přibrala 15 kg. Rozhodla se jít cestou veganství, z velké části raw, a to ji dalo během roku dohromady. Nejdříve si zaznamenávala svoje makro hodnoty, později ale zjistila, že ji to příliš stresuje a poslouchat své tělo ji vyhovuje více. Nechci tímto propagovat veganství jako správnou cestu ke zdravému tělu. Každému vyhovuje něco jiného, každý je přesvědčený, že jeho způsob stravování je ten správný. Já bych se třeba bez vajíček k snídani a občasného lososového sushi neobešla. Ze sportu se zamilovala do jógy, meditace ale i běhání a procházek v přírodě. Sama ale říká, že nejdůležitější pro ni bylo přestat se stresovat, mít dostatek odpočinku po cvičení a hlavně, milovat své tělo.

4. Daniya (@fitfundaniya)

[Instagram]

Potřebujete inspiraci na zdravá jídla a večerní chystání jídla do krabiček už vás prostě nebaví? Tato skutečná meal prep bohyně vás vrátí zpátky na trať. Na pohled jsou její příspěvky vždy krásně barevné, jídlo má nazdobené, a hlavně ho neustále mění. Každý si tak podle mě přijde na své, protože snídá jak wafle na sladko, tak vajíčkové omelety a občas je její meal prep i veganský. Nesmíme zapomínat, že jíme i očima. Vlastně hlavně očima, protože vzhled jídla nás zaujme jako první (Huffington post, 2017). Stane se, že na tvarohový koláček nemáme chuť, protože se nám rozmáčknul v kabelce, stejně jako nemáme chuť na upatlanou misku od ovesné kaše. Zato nazdobené lívance si dáme rádi, ať už jsou ze zdravých ingrediencí, či ne. Vidíte, kam mířím? Musíme si to prostě udělat hezké! Dokud bude naše jídlo mdlé, raději sáhneme po nazdobeném dortíku, ne nutně protože bychom měli chuť na sladké. To samé platí o našem nákupu. Pokud chodíte na farmářské trhy, určitě tíhnete k mrkvi s natí více, než ke klasické karotce v supermarketu – ještě když vám ji potom zabalí do tašky z recyklovaného papíru, ó jak dělané na Instagram. 

Fotky jejího nákupního košíku si tak opravdu užívám, protože mi dodají inspiraci, co přihodit k nákupu příště a když je potom můj nákup barevný a plný čerstvých surovin, mám ze sebe radost. Těm, kteří si zaznamenávají své makro hodnoty, se hodí, že je k většině svých příspěvků připisuje, ale opět se drží v duchu, že jídlo je kámoš a není třeba se ho bát. Nepropadnete teda do deprese nad nějakými mini porcemi, pro tuto slečnu na první pohled platí čerstvé = správné. Pokud se stále bojíte dostatečně jíst, tento profil vás přesvědčí, že to není nutné.

Ať už hledáte nový workout, každodenní popostrčení začít se sebou něco dělat nebo jste čekali na znamení shůry, tady je. Věřím, že vás některá z mých oblíbenkyň inspiruje k něčemu novému, třeba už dneska.

Zdroje:

You eat with your eyes first. 2017. Huffington post (online). Dostupé z: http://www.huffingtonpost.com/margaret-marshall/you-eat-with-your-eyes-fi_1_b_10571174.html (cit. 4-8-2017)

The power of positive thinking: How your attitude affects weight loss. 2017. Fit day (online). Dostupné z: http://www.fitday.com/fitness-articles/nutrition/healthy-eating/the-power-of-positive-thinking-how-your-attitude-affects-weight-loss.html (cit. 4-8-2017)

  •