Historie Aktinu

2023

Září, 2023
(Konečně) in-house výroba tyčinek

Kontraktoři na výrobu tyčinek jsou skvělí, zvládli jsme s nimi mnohé, nicméně in‑house je in‑house. Rozjeli jsme vlastní výrobu tyčinek pečených i nepečených. Připravili jsme plán více jak 50 druhů a variant a postupně uvádíme na trh tyčinky, jejichž všechny suroviny a celý výrobní proces máme plně ve vlastní režii, což nám umožňuje dělat to proč existujeme: nejlepší produkty na trhu ve své kategorii.

Leden, 2023
Expanze

Hranice Česka a Slovenska nám jsou už malé a začínáme s expanzí na německý, rakouský, polský a maďarský trh prostřednictvím vilgain.de, vilgain.at, vilgain.plvilgain.hu. A protože naše práce bez výzev by nás nebavila, je naší ambicí vstoupit na přelomu roku také do dalších států. 

Vilgain produkty si nyní mohou zakoupit zákazníci již v 6 zemích Evropy skrze dedikované weby v tamním jazyce, vše expedované z Brna s dodáním do 68 hodin od objednání
Leden, 2023
Aktin Challenge

Spustili jsme největší komunitní výzvu Aktinu, která trvala 99 dní a zapojilo se do ní téměř 30 000 soutěžících. Společně jsme naběhali přes 13 000 km, sesbírali 700 pytlů odpadků, uplavali 600+ km, udělali více než 63 000 dřepů a nespočetněkrát překonali sami sebe. 

2022

Prosinec, 2022
R&D centrum

V nových prostorách v Brně Líšni budejeme vlastní R&D centrum, které nám dává prostor k vývoji nových produktů. Přímá provázanost vývojého centra a výroby nám umožňuje rychlé spuštění vlastních cookies.

Duben, 2022
Aktinu je 11 let a měníme název celé společnosti na Vilgain s.r.o.

Dodatečně slavíme 10. výročí, kolaudujeme nové prostory, hodnotíme cestu, kterou máme za sebou. Současně sjednocujeme oficiální dosavadní název s novým brandem a přejmenováváme Selltime s.r.o. na Vilgain s.r.o. Dochází také k fúzi naší výrobní společnosti R3ptile s.r.o. a všechny naše produkty už nabízíme pouze pod značkou Vilgain. 

Duben, 2022
Zbrusu nová výrobně-distribuční hala

Po 7 letech se stěhujeme do nových moderních prostor nacházejících se v CTParku Brno Líšeň. Tento krok nám dává jedinečnou příležitost mít pohromadě výrobu, sklad a také kancelářské prostory pro část našeho týmu. Náš tým vývojářů pod vedením Kuby Horkého vyvíjí in‑house aplikaci pro řízení skladu s poloautomatickým dopravníkem, díky němuž dokážeme zefektivnit spoustu procesů včetně rychlejší expedice zásilek za nižších nákladů.

2021

Září, 2021
První kanceláře v Praze

Opouštíme hranice Brna a na konci léta otevíráme nové kanceláře v pražském Karlíně. Také začínáme fungovat v remote a hybidních režimech. Všechny naše týmy se rozšiřují a zažíváme celkový nárůst zaměstnanců o 47 %. 

Červen, 2021
Vyrábíme první kusy Vilgain fashion

Ne že by na trhu bylo málo sportovní módy, na druhou stranu jelikož v ní všichni ve firmě chodíme, napadají nás různé zlepšováky a tak se do firmy přidává Kristina Isikli, která si bere na starosti celý sektor Vilgain athleisure fashion a naplno tak startuje vývoj Vilgain oblečení s našim designem, vyráběným v Turecku. Postupně přidáváme další země od Portugalska, Čínu po Vietnam.

Březen, 2021
Vznik projektu Vilgain

Naše produkty Aktin a R3ptile sjednocujeme pod nový mezinárodní brand Vilgain s nímž plánujeme i celosvětovou expanzi. Poměrně brzy po spuštění Aktinu jsme si totiž uvědomili, že námi přeprodávané produkty na trhu pravděpodobně nikdy nebudou dosahovat té kvality, které chceme lidem nabízet a abychom toho dosáhli, musíme to udělat sami.

Misí Vilgainu je tedy to stejné, s čímž jsme zakládali Aktin. Vytvořit prostředí v němž si cílevědomí lidé budou moci nakoupit opravdu kvalitní, pro ně prospěšné produkty, které jim budou na cestě za sny pomáhat, nikoliv je brzdit.

2020

Březen, 2020
Příchod covidu a růst o 50 % 😷

Během pandemie Covidu‑19 zaznamenáváme obrovské navýšení poptávky. Reagujeme na různá opatření napříč všemi týmy, na pár měsíců zavíráme kamenné prodejny a měníme fungování logistiky. Naši kolegové se sžívají s novou situací a přesunem komunikace do online světa. 

Ve všech našich prostorech striktně dodržujeme všechna bezpečnostní pravidla.

2019

Červenec, 2019
Vlastní produkty Aktin

Po dlouhém vývoji přicházíme s prvními Aktin produkty. Aktin Whey Protein a Protein Bar se stávají “přes noc” bestsellery našeho online shopu. Aktin Protein Bar je dokonce do dvou měsíců i nejprodávanější proteinovou tyčinkou v Česku.

2018

Listopad, 2018
Rozšíření skladu

Rozšiřujeme sklad na celkových 1700m². Do sortimentu zařazujeme novou kategorii “Přírodní kosmetika”, u níž se učíme rozeznávat její paradigma kvality, researchujeme, testujeme a na základě toho zařazujeme další produkty do našeho sortimentu.

Sklad na Tkalcovské za plného provozu.
Říjen, 2018
Meet & greet

Organizujeme první Aktin meet & greety v Brně a Praze.

Michal Hubík se v dobrém rozchází se svým společníkem Honzou Kernem, odkupuje jeho podíl a stává se tak jediným majitelem firmy.

Květen, 2018
Expanze a nové kanceláře

Vstupujeme v plné síle na slovenský trh s kompletně lokalizovaným webem aktin.sk.

Rozrůstá se i náš tým - kapacita kanceláří v Tkalcovské se stává nedostatečnou. Zřizujeme tedy nový office space v centru Brna v ulici Smetanova.

2016

Červen, 2016
Nová prodejna

Zájem o Aktin se stále zvyšuje, náš meziroční růst dosahuje 64 %. V Tkalcovské ulici otevíráme novou prodejnu se službou vychystání objednávky (z více než 10 000 skladových položek) do 10 minut. 

Únor, 2016
Start vlastní výroby potravin

Spouštíme vlastní výrobu funkční výživy prostřednictvím undergroundové značky R3ptile. Ta se začíná velmi rychle rozrůstat a spustí mánii po ořechových máslech v celém Česku a Slovensku.

Michal vyrobil naše první ořechové máslo.

2015

Květen, 2015
Rozšiřujeme spolupráci

S žádostí o pomoc šířit kvalitu a inovaci ve výživě po Česku a Slovensku nás oslovuje britský underdog The Protein Works, založený lidmi z MyProtein. Nová značka rychle nabývá na oblíbenosti a posouvá nás v dalším růstu.

Naskladňování novinek.

2014

Únor, 2014
Nový web

Po dvou letech vývoje spouštíme zcela nový web na vlastní platformě a podnikáme kroky vstříc kompletní digitalizaci skladu.

Aktin web s novým vzhledem (třetí designová iterace), v den nasazení jsme zaznamenali rekordní tržbu.
Leden, 2014
Nový sklad

Další stěhování skladu přichází už o rok později. V pro nás tehdy obrovských prostorách na ulici Tkalcovská budujeme vedle skladu i plnohodnotné kancelářské zázemí pro celý náš tým. Přijímáme novou interní účetní Alici Klusákovou, která postupně hraje důležitou roli v růstu Aktinu z pozice první CFO.

2013

Prosinec, 2013
Úspěch na veletrhu

Velký úspěch přichází na veletrhu Sportlife. Na náš stánek se stojí dlouhé fronty a připravené zásoby produktů několikrát doplňujeme.

Říjen, 2013
Nové skladové prostory, druhá prodejna v nákupním centru

Jelikož jsme rychle rostli, zboží na prodejně už nebylo kam dávat, zařídili jsme v Brně separátní sklad, z něhož jsme byli schopni expedovat v daleko větší škále.

Také jsme otevřeli druhou prodejnu v Nákupním centru Královo Pole a tým posílili první zaměstnanci, Honzův brácha Vašek a Marek Pastorek, který v Aktinu působil dalších šest let.

Únor, 2013
Nová prodejna o ulici vedle

Původní prodejnu stěhujeme z Veveří 32 o dva vchody dál, do prostoru, který je pětkrát větší. V jejím zázemí pracuje Michal společně s Hankou Sénášiovou na marketingu Aktinu a obsahu eshopu.

2012

Leden, 2012
První auto a cheap marketing

Návštěvnost Aktinu rostla, a s ní i objednávky nových zákazníků. Koupili jsme si tedy první firemní vůz Škoda Felicia Pickup. S ním jsme denně vozili balíky na poštu a jezdili pro zboží od dodavatelů po celé střední Evropě. Pořizovací cena 50 tisíc czk se rychle vrátila.

Abychom se dostali do širšího povědomí, využívali jsme co nejlevnějších marketingových kanálů abychom o Aktinu dali vědět lidem. Rozdávali jsme letáky pod stěrače na parkovištích u nákupních center, lepili plakáty po univerzitách, posilovnách, sportovištích a zakládali profily na sociálních sítích. Skrze ně pak šířili náš motivačně vzdělávací obsah vyzývající k aktivnímu přístupu k životu.

2011

Březen, 2011
Založení e-shopu

Michal měl nadšení pro trh s funkční výživou a frustrovala ho tržní nabídka. Prodávané produkty měly často nesmyslně složité až vyloženě nefunkční složení přitom jejich popis, marketing a obaly byly plné lživých claimů o jejich bezprecedentních účincích. Michal přišel s vizí udělat obchod, ve kterém si kdokoliv za dostupnou cenu bude moci koupit opravdu kvalitní a skutečně užitečné produkty.

Michal tedy s Honzou založil firmu Selltime s.r.o. pod níž byl spuštěn projekt Aktin: magazín a internetový obchod se záměrem zákazníkům nabízet ty nejlepší funkční produkty z trhu a radit s jejich užíváním pro pozitivní efekt.

Spuštění nového online shopu s sebou přináší první větší úspěchy. Malá prodejna o velikosti 25m² začíná být po pár týdnech nedostačující a je zapotřebí hledat prostory pro skladování zásob.

E-shop v roce 2011.

2010

Duben, 2010
Vznik magazínu

Protože od zákazníků přicházely stále se opakující dotazy k produktům i stravě obecně a žádný opravdu kvalitní zdroj ověřených informací v češtině neexistoval, rozhodli se na podnět Jendy Cahy tento problém vyřešit vytvořením webového magazínu Aktin. Primárním záměrem bylo vyvracet opakovaně publikované mýty ve stravě, zdraví, suplementaci i cvičení. Jenda se stal šéfredaktorem a pod jeho vedením magazín kvetl více jak 5 let.

První verze webu aktin.cz.
Duben, 2010
Setkání founderů

Zakladatelé Michal Hubík a Honza Kern se poprvé potkali v roce 2010 v miniaturní prodejně se sportovními doplňky, kterou Honza provozoval společně s malým e‑shopem.

Michala do prodejny nalákaly neobvykle nízké ceny proteinových tyčinek. Ačkoli na místě zjistil, že jsou všechny prošlé, od koupě ho to neodradilo a s Honzou se dali do řeči a Michal začal pomáhat s grafickou tvorbou i dalšími procesy pro růst.