Synefrin

Synefrin, látka získávaná z kůry hořkého pomeranče, je jedna z nejpoužívanějších látek na podporu spalování tuku, která je povolenou náhradou za efedrin. Nejčastěji se užívá společně s kofeinem.

Řazení
Proč synefrin a jak si ho vybrat

Co je synefrin?

Synefrin je látka přírodního původu s prokázaným účinkem podporující spalování tělesného tuku. Ve formě extraktu se využívá jako samostatný spalovač tuků, nebo jako součást komplexních spalovačů. Synefrin je vhodný pro rekreační i vrcholové sportovce.

Účinky synefrinu

Synefrin v lidském těle nepřímo zvyšuje míru termogeneze (produkce tepla), k čemuž dochází za využití tukových zásob. Mimoto se, skrze aktivaci specifických receptorů, mírně navyšuje celkový výdej energie. Díky těmto procesům tak synefrin může podpořit redukci hmotnosti, vždy záleží na úrovni fyzické aktivity a jídelníčku. Mezi další projevy synefrinu se uvádí potlačení chuti k jídlu nebo zvýšení výkonu v silovém tréninku (samotný i v kombinaci s kofeinem).

U synefrinu nebyly dosud prokázané žádné negativní účinky, pohybujete-li se v doporučených dávkách.

Dávkování synefrinu

Doporučená dávka je 10-20 mg synefrinu denně, což obvykle představuje 1-2 tablety denně. Toto množství je v současnosti i maximální legislativně povolenou denní dávkou. U vědeckých studií se však setkáme i s vyššími dávkami (50-100 mg) bez pozorovaných vedlejších účinků, je ale vhodné se držet všeobecných doporučení. 

U synefrinu byly prokázány pozitivní synergické účinky při současném podávání s kofeinem či extraktem ze zeleného čaje. Doporučovaný poměr mezi synefrinem a kofeinem je 1:10, tedy na 10 mg synefrinu 100 mg kofeinu. Lepších výsledků je možné dosáhnout i v kombinaci s karnitinem.

Kdy užívat synefrin?

Synefrin se nejčastěji užívá 30 minut před fyzickou aktivitou. Ačkoliv je možné synefrin, stejně jako i ostatní spalovače, užívat i mimo fyzickou aktivitu, právě spojení s pohybem zajišťuje dosažení nejlepších výsledků.

Synefrin nemá žádné stimulační účinky a jeho podávání ve večerních a podvečerních hodinách tak nemá na kvalitu spánku žádný vliv. Pozor je třeba si dát u látek, které užíváme společně s ním.