Lucie položila otázku
7. 8.

Zdravicko. Chtěla bych se po porodu zpevnit a dát dolu cca 5kg. Jen toho času na jidlo a cvico je tak málo, ze nevim co a jak. Hrozně se v tom placam.

Dobrý den, samotné kojení je poměrně energeticky náročný proces, který denně vyjde cca na 400–500 kcal. Chápu, že toto období je velice (nejen) časově náročné, protože se snažíte vyhovět spíše potřebám miminka. Klíčovým prvkem hubnutí bude mírný kalorický deficit cca 15 % z celkového energetického příjmu, k samotné přípravě jídla bych určitě doporučila připravit si při jednom vaření více porcí, které si pak jen ohřejete. Inspirovat se můžete třeba v Aktin receptech, kde najdete vyvážená jídla hotová do 30 nebo i 15 minut. V jídle byste pak měla dbát na dostatečný příjem všech makroživin, osobně bych doporučila poměr cca 2:1:1 pro sacharidy:bílkoviny:tuky (tedy 50 %, 25 a 25 %). Vhodné je pak nezapomínet ani na vlákninu, která vás lépe zasytí (pozor však na její nadbytek a nadýmání), a ani na nenasycené mastné kyseliny. 

Co se týče pohybu, jako vhodné varianty se mi jeví např. svižná chůze s kočárkem, běh, kolečkové brusle, či kolo (až bude dítě větší). Pro zpevnění je však vhodné zařadit i silové cvičení. Pokud nemáte možnost/nechcete chodit přímo do posilovny/na lekce, můžete vyzkoušet tréninky doma. Základními pomůckami jsou např. odporová guma, kettlebel, jednoručky nebo podložka na cvičení. Tipy na domácí tréninky pak najdete např. zde: