Anonymní uživatel položil(a) otázku
10. 7.

zdravim,uz delsi dobu se trapim s hubnutim a nabiranim svalu (zejmena jak snizit procento tuku na brise) cvicim 6× tydne s tim ze chodim i behat a delam ruzne sporty,ale stravu nemenim protoze nevim jak ji spravne a efektivne upravit..diky za odpoved

Dobrý den, při snaze o redukci tuku velmi správně zařazujete pohyb - ten by však měl být nejen charakteru kardia (běh, cyklistika, plavání...), vhodné je pak nezapomínat ani na trénink silový, který pomůže zabránit ztrátě svalové hmoty a lépe vytvarovat křivky. Co se týče stravy, právě energetická bilance je klíčovým prvkem, který rozhoduje o hubnutí/udržení hmotnosti/nabírání. Při snaze o redukci byste se měl(a) nacházet v kalorickém deficitu cca 15-20 % z celkového energetického příjmu.U nabírání svalové hmoty je pak žádoucí naopak kalorický nadbytek, a to cca 5-15 %. V obou případech je vhodné dbát na dostatek bílkovin ve stravě (1,4-2 g/kg tělesné hmotnosti), zařadit silový trénink a dbát na kvalitní spánek. Podrobnější informace pak naleznete třeba ve článku Chcete hubnout, nabírat svaly nebo jen zdravěji jíst? Spočítejte si makra vzhledem k vašemu cíli.