Sofie položila otázku
7. 7.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak se dá nejlépe rozvíjet síla u silového tréninku a rychlost u běhu. Předem děkuji za odpověď.

Dobrý den, 

pro rozvoj síly v rámci silového tréninku se zaměřte primárně na komplexní cviky a nižší počet opakování přibližně od 3 do 8. Nebojte se vyššího počtu sérií (klidně 4-6), vyšší intenzitu a správnou technikou provedení. Naplánujte si také periodizaci zátěže, abyste se zlepšovala dlouhodobě, více si o tom můžete přečíst třeba v tomto článku na našem magazínu. 

Pokud jde o rozvoj rychlosti, existuje několik osvědčených technik. Účinným tréninkem je intervalový trénink v kopcích, kdy se do kopců běhá s maximální intenzitou a zpět uvolněným klusem či chůzí. S rozvojem sprintu pomáhá také běh z mírného kopce, kdy učíme tělo adaptovat se na vyšší rychlost. Sprinteři s oblibou aplikují běh s odporem, kdy sprintují se "vzduchovou plachtou" nebo se zátěži uvázanou na opasku, tento trénink se však hodí spíše na atletickou dráhu, kde je možné běhat s maximální intenzitou. V neposlední řadě stojí za zmínku plyometrický trénink či dynamické cviky typu silového přemístění.