Anonymní uživatel položil(a) otázku
10. 5.

Pěkný den, jak nejlépe vyrovnat poměr kardia a silového cvičení, když chci shodit přebytečný tuk a hlavně nabrat svaly a vyrýsovat se? Momentálně se snažím cvičit 4x týdně poměr 50/50.

Dobrý den, nabírat svaly a současně redukovat tuk je ve většině případů obtížné, proto nejlépe uděláte, pokud si zvolíte jeden z těchto cílů jako prioritu a zaměříte se primárně na něj. Zásadní rozdíl bude ve stravování, kdy pro nabírání svalové hmoty je vhodné udržovat se v pozitivní kalorické bilanci, zatímco při redukci hmotnosti je zásadní negativní kalorická bilance. 

Pokud jde o nastavení tréninku, 2 silové tréninky a 2 tréninky kardia týdně je kombinace, která určitě může fungovat. Já osobně bych se přikláněl spíše ke kombinaci 3 silových tréninků a 1 delšího kardia týdně. Pokud byste chtěl/a přidat na kardiu, je možné doplnit silové tréninky ještě krátkým kardiem na závěr tréninku (15-20 minut, rychlá chůze, běh nebo stacionární bicykl).  

Pokud se chcete o poměru kardia a silového tréninku při hubnutí či rýsování dozvědět více, můžete si na magazínu přečíst náš článek Je na hubnutí lepší kardio nebo silový trénink?