Sofie položila otázku
8. 8.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli záleží na počtu sérií u určitého cviku. Předem děkuji

Dobrý den, Sofie. Počet sérií je jedním z velmi důležitých parametrů, které je dobré si při cvičení hlídat. 

Obecně platí, že silový trénink charakterizují dvě hlavní proměnné - intenzita (jak těžké závaží zvedáte) a objem (počet cviků, počet sérií, počet opakování). Jak vidíte, počet sérií je jednou z nedílných součástí tréninkového objemu. 

Běžné schéma tréninkového plánu počítá přibližně s 6-8 cviky v rámci tréninku, přičemž každý cvik je vykonáván ve 3-4 sériích a každá série přibližně v 8-12 opakováních. Takové schéma odpovídá tréninku 3-4x do týdne. Pokud zvýšíte počet sérií u jednotlivých cviků, můžete si dovolit snížit počet cviků, případně počet opakování. Naopak pokud snížíte počet sérií například na 2 série na 1 cvik, můžete absolvovat vyšší počet cviků, případně vykonávat cviky o vyšším počtu opakování. 

Současně také platí, že pro maximální stimulaci svalů silovým tréninkem byste měla absolvovat přibližně 12-20 pracovních sérií na větší svalovou skupinu týdně (záda, hrudník, nohy). To může být rozděleno do 1, 2 nebo 3 tréninkových jednotek týdně. Na menší svalovou skupinu to může být klidně jen poloviční objem. 

Pokud Vás toto téma zajímá více do detailu, můžete si přečíst náš další článek na tomto odkazu