Lucie Motyčková
Lucie položila otázku
12. 7.

Dobrý den, kolik bych měla přijmout sacharidů a bílkovin po tréninku? Cca po 30 min. od tréninku si dávám 25g proteinu a cca za 1-1,5 hodiny si dám jídlo. (např. 35g ovesné vločky, 10gprotein, 50g ovoce, 15g oříškové máslo, 140g řecký jogurt bílý).

Dobrý den, Lucko, neexistuje univerzální návod, který by platil pro každého, vždy záleží na cílech, typu, náročnosti a frekvenci tréninků nebo na vaší hmotnosti. 

Obecně se dá říct, že po skončení tréninku je vhodné přijmout snadno vstřebatelné bílkoviny z proteinového nápoje, přičemž dávka by v závislosti na hmotnosti a typu tréninku měla být v rozmezí 20-40 g bílkovin. 

S časovým odstupem je vhodné zařadit pevné jídlo, které již obsahuje kompletní zastoupení všech základních makroživin. Zde již hodně záleží na tom, jaký je váš denní příjem živin, nicméně v průměru se mluví opět o 20-40 g bílkovin společně s 0,5-1,2 g sacharidů na 1 kg hmotnosti. 

Pokud se o výživě po tréninku chcete dozvědět více informací, doporučuji přečíst si náš článek Jak by mělo vypadat perfektní potréninkové jídlo a suplementace, který najdete na našem magazínu.