Nebaví vás kohoutková voda? Máme 8 tipů jak si zpestřit pitný režim

Tomáš Novotný
Tomáš Novotný před 20 dny
Nebaví vás kohoutková voda? Máme 8 tipů jak si zpestřit pitný režim

Dostatečný a pravidelný pitný režim je jedním ze základů zdravého životního stylu. Pro mnoho osob je ale současně také skoro až nezdolatelnou překážkou. Ono totiž pokud je pro vás i 0,5 litrová láhev výzvou na celé odpoledne, nějaká doporučení v řádech litrů tekutin denně jsou tak trochu jak z jiné planety. 

V tomto článku si ukážeme, kolik tekutin bychom měli denně plus mínus vypít a jak si pitný režim zpestřit, aby se z příjmu tekutin stala spíše běžná a nenáročná rutina, která váš den zpestří a obohatí. 

Tekutinami předcházíte únavě i snížené výkonnosti

Voda se z organismu ztrácí mnoha cestami. Dýcháním, pocením nebo třeba vylučováním. Jelikož jsme asi ze 60 % stvoření z vody, je potřeba tyto ztráty kompenzovat. Pokud bychom to totiž nedělali, voda se z těla začne postupně ztrácet a postupně se mohou dostavovat následující problémy:

Je trochu zbytečné dostávat se do nějakých problémů jen kvůli tomu, že jste zapomněli na pár skleniček s vodou. Obecné doporučení radí pít denně asi 30–45 ml tekutin na každý kilogram hmotnosti. Zdá se vám to jako příliš moc? Vyzkoušejte některý z našich tipů, jak si pitný režim zpestřit, a uvidíte, že to nakonec není nic hrozného!

obrázek z freepik.com

8 tipů, jak si pitný režim zpestřit a pít dostatek tekutin

1. Připravte si v práci do konvice ovocný nebo bylinný čaj

Ovocné a bylinné čaje patří mezi plnohodnotné součásti pitného režimu, kterými můžete alespoň částečně nahradit klasickou kohoutkovou vodu. Když si navíc k práci připravíte celou konvici o objemu 1 litru, splníte si tím téměř polovinu potřebného denního příjmu tekutin. To už zní jako docela zdolatelná meta, ne?

2. Kupte si svou oblíbenou láhev a berte ji všude sebou

I taková maličkost jako oblíbená láhev může hravě pomoci s tím, že toho za den vypijete o pár decilitrů více. Zkuste si vybrat nějakou stylovou a originální láhev, kterou si oblíbíte a budete brát všude s sebou.

3. Chutnají vám více minerálky? Nebojte se jich

Mnoho lidí má problém s čistou kohoutkovou vodou, která jim připadá fádní a bez chuti. Je to i váš případ? Tak zkuste přijít na chuť minerálním vodám. Při výběru preferujte minerálky s vysokým obsahem hořčíku a vápníku, naopak pro pravidelnou konzumaci se snažte vyhýbat těm, které mají vysoký obsah sodíku. Před těmi perlivými preferujte spíše ty neperlivé a neslazené. 

Zajímá vás problematika minerálních vod více do detailu? Věnovali jsme se jí v našem nedávném článku.

4. Vadí vám kohoutková voda? Vyzkoušejte filtrační konvici

V České republice se máme tak dobře, že pro kvalitní a nekontaminovanou vodu nám stačí udělat jen pár kroků do koupelny nebo do kuchyně. Pokud vám nechutná, může to být způsobeno sloučeninami chloru, které se v kohoutkové vodě vyskytují. S tím mohou pomoci filtrační konvice, které chuťový profil kohoutkových vod zlepšují. 

Chcete zjistit více o kvalitě kohoutkové vody v České republice? Informovali jsme o ní v našem dalším článku.

5. Připravte si ochucenou vodu do džbánku

I z fádní neochucené kohoutkové vody se může stát skvěle chutnající nápoj, který můžete popíjet třeba celé dopoledne. Přidejte do vody oblíbené bylinky (skvělá je třeba máta, meduňka nebo dokonce rozmarýn) a dochutit ji můžete plátky pomeranče nebo grepu.

S citrusy ale šetřete, pravidelná konzumace vytváří v puse kyselé prostředí, čímž mohou být zuby náchylnější ke vzniku zubního kazu.

obrázek z gettyimages.com/Fabrice LEROUGE

6. Jdete trénovat? Nezapomeňte na láhev s vodou

Vzít si láhev s vodou na trénink by mělo být tak samozřejmé, jako že si před sérií dřepů zavážete tkaničky. Bohužel ne vždycky tomu tak ve skutečnosti je. Pokud je to i váš případ, snažte se navyknout na nošení láhve na každý trénink jako na samozřejmost. Popíjením si můžete zkrátit pauzy, což se samozřejmě projeví lepší hydratací organismu.

7. Vytvořte si během dne 3 záchytné hydratační body

Jestli patříte mezi zapomnětlivce, kteří si někdy v půlce dne uvědomí, že se od rána ještě nenapili, vytvořte si během dne tzv. záchytné body. Princip je úplně jednoduchý, zvolte si během dne 3 body, kdy každý den vypijete sklenici s vodou. Může to být třeba ráno hned po probuzení, v poledne po snězení oběda a odpoledne po návratu z práce domů.

Když si zvyknete na tento režim, zvládnete vypít třetinu svého denního pitného režimu jen v těchto třech skleničkách a nebudete muset nad tím ani přemýšlet.

8. Stáhněte si aplikaci na připomínání pitného režimu

Pokud máte pocit, že s vašimi návyky pitného režimu nepomůže už nic, stáhněte si do mobilu aplikaci na připomínání pitného režimu. Na základě uvedených informací o sobě a svém denním režimu vám aplikace několikrát během dne zazvoní a připomene, že byste měli vypít sklenici s vodou

Mezi oblíbené aplikace na připomínání pitného režimu patří například WaterMinder nebo Water Reminder.

Co si z toho vzít?

Lidské tělo je asi ze 60 % tvořeno vodou. Jelikož v těle dochází k neustálým ztrátám tekutin, je potřeba tyto ztráty kompenzovat pravidelným pitným režimem. 

Obecné doporučení nám radí pít denně asi 30–45 ml tekutin na 1 kg hmotnosti. Nedostatečný pitný režim může vést k únavě, ztrátě pozornosti, častějším bolestem hlavy a dokonce i ke snížené sportovní výkonnosti. 

Zpestřete si svůj pitný režim a uvidíte, že vypít za den dostatek tekutin není vlastně vůbec nic složitého. Svůj pitný režim zakládejte na kohoutkové vodě, minerálních vodách a neslazených čajích, naopak omezujte přeslazené limonády a další nápoje, které obsahují vysoké množství cukru. 

Přidej se k 29 tis. odběratelů

Každému z nich jednou týdně vybíráme ty nejlepší články, které jsou určeny 100% právě jemu.

Odebírat
Poděkuj autorovi
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________