Zájem veřejnosti o zdravé potraviny roste, z pohledu Aktinu meziročně o třetinu

Aktin Redakce
Aktin Redakce 9. 3. 2022
Uložit článek
Zájem veřejnosti o zdravé potraviny roste, z pohledu Aktinu meziročně o třetinu
Produkty vlastní značky Vilgain

V Aktinu jsme uzavřeli rok 2021 s tržbami 368 milionů korun. Jedná se o 34% meziroční růst, srovnatelný s předchozím trendem v porovnání let 2019 a 2020. V letošním roce cílíme s naším obchodem s funkčními potravinami a dalším sortimentem pro aktivně žijící veřejnost na obrat přes 400 milionů korun. Soustředit se chceme především na rozšiřování vlastní výroby pod značkou Vilgain a expanzi na západ.

Druhý covidový rok jsme sledovali z našeho pohledu výrobce a distributora zdravých a funkčních potravin pokračující trend, zvýšený zájem veřejnosti žijící aktivním způsobem života o nabídku tohoto sortimentu. Mezi naše bestsellery patří: syrovátkový protein, minutové ovesné vločky či základ na pizzu. Díky šíření edukativního obsahu pod značkou Aktin pozitivně působíme na 225 tisíc unikátních návštěvníků webu měsíčně a obsah na sociálních sítí u nás měsíčně shlédne veřejnost čítající jednotky milionů lidí.

„Vilgain® produkty tvořily 30 % z celkového obratu Aktinu ve 2021. V posledním kvartále loňského roku jsme byli už na 35 %. Letos cílíme na 40% podílu vlastní značky na celkovém obratu firmy. A dále se soustředíme i na selekci kvalitní produktů od jiných výrobců. Chceme se s naší nabídkou dostat i do okolních zemí, proto není plán letošního růstu tak ambiciózní. Expanze nás bude stát spoustu sil a počítáme s pomalejší návratností“, představuje plány Michal Hubík, zakladatel a CEO Aktinu.Zájem veřejnosti o zdravé potraviny roste, z pohledu Aktinu meziročně o třetinu

V loňském roce jsme v Aktinu rozšířili sortiment vlastní značky Vilgain, pod kterou vyrábíme jak potraviny, tak oblečení. „Kategorie oblečení zatím u zákazníků sklízí větší úspěch než jsme čekali, a několik modelů bylo v superkrátkém čase vyprodáno. Plánujeme sortiment rozšiřovat jak o nové barvy aktuálních inovovaných kusů, tak doplnění úplně nových kategorií, které nám na trhu v top kvalitě a designu chybí“, doplňuje Hubík. Tato kategorie letos míří na  200% meziroční nárůst. V loňském roce se nám dařilo i v kolaboracích se známými influencery, kteří se zapojují přímo do vývoje nových produktů. Za zmínku stojí například protein ‚Mikýř v prášku‘ uvedený na trh ve spolupráci s Martinem Mikýřem Mikyskou.

V roce 2021 jsme zainvestovali do budování nového výrobně logistického centra v Brně Líšni. Spuštění plného provozu plánujeme začátkem druhého kvartálu letošního roku. S tím souvisí i implementace vlastního softwaru napříč firmou k optimalizaci propojení skladu a výroby tak, aby se dostal k zákazníkovi produkt co nejčerstvější. Právě kvalita vlastního sortimentu, od zdrojů a ingrediencí, přes zpracování, obal, až po expedici, je pro naší vlastní produkci pod značkou Vilgain klíčovou hodnotou.

Líbí se mi Uložit článek
Více o všem, co děláme se dozvíš v newsroom novinkách.
Přihlásit odběr
Kontakt pro novináře press@aktin.cz nebo +420 602 392 768