7 snadných snídaní bez vaření

Tomáš Novotný
Tomáš Novotný 8. 11. 2021
Uložit článek
7 snadných snídaní bez vaření

Na světě existují dvě skupiny lidí. První skupina má každý den snídani stejnou, maximálně má v zásobě dvě varianty podle toho, kolik času ráno před cestou do práce má. Druhá skupina má v sobě o trochu více kreativního ducha, a tak snídá prakticky každý den něco jiného.

Jestli i ty patříš spíš do té druhé skupiny a současně nechceš trávit přípravou snídaně hodinu, je tento článek přesně pro tebe. 

7 tipů na rychlé snídaně bez vaření

1. Domácí granola je vždy sázka na jistotu

Granola patří mezi nejoblíbenější formu snídaní. Je rychlá, snadná na přípravu, dobře chutná a pokud se vybere správná, dokáže s přehledem zasytit třeba na celé dopoledne.

Pokud chceš mít složení ve svých rukou a třeba ještě něco ušetřit, připrav si granolu domácí. Nebudeš toho potřebovat o moc víc než ovesné vločky, oblíbené druhy ořechů, kvalitní tuk a sušené kousky ovoce. Případně si můžeš koupit naši granolu z kvalitních surovin – podle legend je nejlepší široko daleko. 

Granolu si připrav s řeckým jogurtem nebo se Skyrem. Tvoje snídaně se tak ve vteřině promění v plnohodnotný pokrm, který obsahuje dostatek všech základních makroživin.

2. Sendvič s kvalitní šunkou je sázka na rychlou jistotu

Jestli znáš sendvič jen z výloh benzinek a školních automatů, není divu, že je pro tebe symbolem rychlé a nezdravé stravy. Připrav si ho ale doma a uvidíš, že může jít o super-rychlou možnost zdravé snídaně.

  1. Použij kvalitní toustový nebo žitný chléb, který bude dost velký na to, abys ho naplnil dle svých chutí.

  2. Krajíce toustových chlebů namaž trochou Gervais nebo lehké Lučiny

  3. Přidej ledový salát, krájené plátky rajčat a kvalitní šunku s vysokým podílem masa. Místo šunky můžeš použít také kvalitní sýr. 

  4. Přelož plátky přes sebe, rozřízni po diagonále napůl a vychutnej si skvělé ráno

7 snadných snídaní bez vaření

3. Smoothie z avokáda? Nezbláznili jsme se

Avokádo se rychle dostalo na rutinní nákupní seznamy. Ono není divu, jde o skvělý zdroj zdravých nenasycených mastných kyselin a navíc také skvěle chutná. Jestli ale znáš avokádo jenom z guacamole a avo-toustů, máš ještě co dohánět. 

Vyzkoušet můžeš třeba chutné smoothie z ovoce a avokáda, které připravíš během 3 minut:

  1. Nakrájej polovinu avokáda na kousky. 

  2. Přidej 200 g nakrájených jahod.

  3. Zalij jednou sklenicí mléka a pro konzistenci doplň o 4 lžičky jogurtu. 

  4. Dochutit můžeš lžičkou limetkové šťávy a medem. 

4. Nejrychlejší proteinový mug cake

Možná už sis někdy všiml/a, že v seznamech rychlých a jednoduchých receptů nikdy nechybí mug cake. Proto nebudeme kazit tradici a jeden oblíbený recept ti ukážeme i dnes. Co že to je mug cake? Jde o rychlý moučník, který připravíš jednoduše v hrnečku za pomoci mikrovlnné trouby. Ingredience jednoduše smícháte a mikrovlnka z něj během několika minut vystřihne hotovou snídani.

Jeden skvělý recept na banánovo-borůvkový mug cake najdeš na našem webu a tak neváhej a běž si recept vytisknout, ať si ráno také trochu dopřeješ. 

5. Navrhni si proteinovou ovesnou kaši ze surovin, co máš doma

Tahle snídaně není tak úplně bez vaření, ovšem jediné, co budeš muset uvařit, je voda v rychlovarné konvici. Potom už stačí zbytek zalít, zamíchat, nechat chvíli odstát a chutná a živinami nabitá snídaně je na světě. A jak si připravit základ proteinové obilné kaše?

  1. Obilný základ. Použít můžeš jemné nebo instantní ovesné vločky, skvěle ale chutnají také jáhly nebo mleté rýžové vločky

  2. Proteinový prášek. Ten slouží jako zdroj kvalitních bílkovin a současně ti kaši dochutí, proto si vyber takový, který nejvíc vyhovuje tvým chuťovým požadavkům. 

  3. Ořechy nebo ovoce. Kaši si tak zpestříš a navíc obohatíš o potraviny, které mají vysoký obsah mikroživin (vitaminů a minerálních látek). 

A pokud chceš alternativu zcela bez vaření, můžeš vyzkoušet oblíbené “overnight oats”. Připravíš je doslova za pár minut a ráno se můžeš těšit na živinami nabitou snídani. 

obrázek z istockphoto.com

6. Ovocný tvaroh připravený doma

Máš rád/a snídaně založené na tvarohu? Zapomeň na kupované ochucené tvarohy, které jsou plné cukru a sníš je na dvě lžíce. Připrav si chutný a nutričně vyvážený tvaroh doma.

  1. Začni tvarohem. V závislosti na tvém energetickém příjmu si naber asi 150–250 g tvarohu.

  2. Přidej ovoce. Fantazii se meze nekladou, ale k tvarohu skvěle sedí krájená jablka, banán nebo hroznové víno. 

  3. Hrst drcených ořechů. Také tady máš volnou ruku, ale jestli v ní nakonec skončí drcené mandle nebo kešu, určitě nebudeš zklamaný/á. 

  4. Neboj se trochu dosladit. Třeba medem, kvalitním džemem nebo třeba i lžičkou cukru. 

7. Ujíždíš na ovocném salátu? Nezapomeň na bílkoviny

Společnost pro výživu doporučuje denně sníst alespoň 200 g ovoce. Ačkoliv je to v podstatě jeden větší kus jablka, řada lidí s tím má problém. A potom jsou tu tací, kteří těch jablek denně snědí hned několik a zajedí to dalším kusem ovoce, snad aby se ta jablka v těle necítila sama. 

Pokud i ty patříš mezi milovníky ovoce a pravidelně si ke snídani připravuješ ovocný salát, nezapomeň ho doplnit o kvalitní zdroj bílkovin

Využít můžeš jeden z následujících tipů:

  1. Část ovoce ve snídani nahraď za alespoň 100 g tvarohu, řeckého jogurtu či Skyru

  2. Připrav si proteinový nápoj jako součást snídaně. 

  3. Dej si samotný ovocný salát a do práce či do školy si vezmi k dopolední svačině neochucený kysaný mléčný výrobek

Co si z toho vzít?

Chceš nutričně vyváženou snídani, ale nemáš čas či náladu s přípravou strávit půl hodiny? Zaměř se na základní suroviny. Skvěle ti poslouží například celozrnné obiloviny, široká nabídka mléčných výrobků, ovoce nebo ořechy. Vhodnou kombinací vykouzlíš chutnou snídani během několika minut a to dokonce bez toho, aniž bys ji musel/a vařit. 

Přidej se k 32 tis. odběratelů

Každému z nich jednou týdně vybíráme ty nejlepší články, které jsou určeny 100% právě jemu.

Odebírat
2 Líbí se mi Uložit článek
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________