Představujeme hip thrust, jeden z nejlepších cviků na dokonalý zadek

Představujeme hip thrust, jeden z nejlepších cviků na dokonalý zadek

Posilovny se plní ženami, které mají na svém seznamu přání ploché břicho spolu s hezkým, kulatým, plným zadečkem. S tím prvním v tomto článku nepomůžeme, ale pokud jste se rozhodla, že se vydáte na cestu za perfektním pozadím, pak se seznamte s hip thrusty. Protože jak říká *The Glute Guy* Bret Contreras: "The thrust is a must."

Hip thrusty se v poslední době staly fenoménem. A to nejen proto, že nám buduje krásný zadeček, ale jsou také velmi funkčním cvikem pro aktivaci právě hýžďového svalu zapojeného do základních pohybů, jako jsou dřep nebo mrtvý tah.

Jak tedy provádět hip thrusty tak, abychom z nich vytěžily maximum?

Hip thrust je král v aktivaci hýždí

Při hip thrustech se díky celé biomechanice pohybu a umístění činky zaměřujeme zejména na hýždě. Ano, posilujeme u něj částečně i hamstringy, kvadricepsy a střed těla, ale primárně jsou to právě gluteus maximus a medius, které budou v jednom ohni. Zařaďte hip thrusty do svého tréninkového plánu, buďte trpělivá a hlavně je provádějte technicky správně. Čeká vás zlepšení velikosti, pevnosti, tvaru i síly zadku.

O jaké další cviky doplnit hip thrusty při tréninku hýždí?

Přestože je hip thrust jedním z nejlepších cviků na zadek, rozhodně není jediným. Zadek se nevybuduje sám. Pod podmínkou, že provádíme tyto cviky správně a dokážeme je procítit, se vyplatí zařadit například i následující:

  • dřepy
  • rumunské mrtvé tahy
  • výpady/bulharské dřepy
  • zanožování na kladce
  • popř. abdukce (roznožování na stroji)


  •