Posilovací gumy 💪 od GymBeam

Všechno je najednou krapet těžší, když použiješ posilovací gumu. Ten přidaný odpor se sice zdá být malý, ale dokáže dát zabrat! Tak co, už máš tu svoji?

Řazení

Posilovací gumy 💪 od GymBeam

Co je to posilovací guma?

Posilovací gumy jsou univerzální pomůckou pro všestranné procvičení celého těla. Mají široké možnosti použití a využít je lze pro cvičení a posilování doma, nebo třeba ve fitness centrech. Jedná se o finančně nenáročnou a skladnou pomůcku, která však umožňuje procvičit a posílit většinu svalových partií.

K čemu posilovací gumu?

Posilovací guma dokáže obohatit domácí cvičení o přidanou hodnotu (čti odpor) a ztíží tak zdánlivě jednoduché cviky. Díky posilovacím gumám tak dokážeme ovlivnit náročnost jednotlivých cviků a tím přispívat k dosažení lepších výsledků. Jednoduše můžeme také ovlivňovat samotnou intenzitu odporu.

Jaké cviky cvičit s posilovací gumou?

Posilovací gumy umožňují zintenzivnit každý workout a pomohou vám dosáhnout očekávaných výsledků v kratším čase. Gumu můžeme využít v mnoha cvicích na různé části těla – na hrudník, ruce, břicho či ramena, ale i na záda, nohy nebo celou spodní část těla - primárně je však guma užívána na zadek, boky a hýždě. Na našem blogu jsme napsali článek o tom, jak cvičit a jak využít posilovací gumu.

Jak vybrat posilovací gumu?

Posilovací gumu vybíráme na základě cviků, které chceme vykonávat, případně i na vaší kondici a tělesné hmotnosti. Pro úplné začátečníky doporučujeme gumu s nejmenším odporem – ideálním kandidátem je na to naše fialová textilní odporová guma. Pro běžné posilování doporučujeme gumu se středním odporem a pro zkušené gumu s největším odporem. Nejlepší je však kombinace všech tří, které můžeme během tréninku střídat a využívat k různým cvikům – mimo jiné k tomu slouží i naše sada posilovacích gum.

Jak se posilovací gumy liší?

Posilovací nebo odporové gumy se od sebe liší velikostí odporu, případně materiálem i obvodem celé gumy. Nejčastěji jsou gumy rozděleny na 3 kategorie podle odporu – a to na gumy s lehkým odporem (cca 6–15 kg), gumy se středním odporem (cca 15–22 kg) a gumy s těžkým odporem (cca 23–30 kg). Mezi nejvíce používaný materiál patří textilní guma nebo latexová guma.

Jaký je nejlepší materiál pro posilovací gumu?

Nejčastěji narazíte na dva druhy materiálu – latexovou gumu a textilní gumu. Textilní gumy jsou pohodlnější a příjemnější ve styku s pokožkou, jelikož se latexová guma může rolovat a tím začít škrtit – latex je ale naopak více elastický a lehčí než textilní materiál, také je odolnější vůči různým mikroorganismům. Vilgain odporová guma je však ideální kombinací obou materiálů - je z textilu a má latexové proužky uvnitř, tím pádem drží při cvičení jako latexová.

Jak gumu udržovat?

Textilní posilovací guma je odolnější a mívá delší životnost, než guma latexová, která může po neopatrném nebo delším používání prasknout. Pokud preferujete odporovou gumu z latexu, dávejte velký pozor na její narušení či natrhnutí, které by vás mohlo v případě přetrhnutí zranit či pořádně zabolet. Doporučujeme se proto v kontextu s latexovou gumou vyvarovat špičatým či jakkoliv ostrým hranám, cvičit bez šperků, případně i cvičit naboso. Gumu lze také umývat, opět v případě latexu musíme dávat pozor na to, aby nebyla na topení či na přímém slunci, které by ji opět mohlo poškodit.