Stahování kladky na triceps: Nenápadný cvik, jehož efektivita vás překvapí

27. 2. 2020
Komentáře
1
Stahování kladky na triceps: Nenápadný cvik, jehož efektivita vás překvapí
Co v článku najdeš?
Zobrazit seznam Skrýt seznam

Ačkoliv se mnozí cvičenci až příliš upínají k procvičování bicepsu, je to naopak trojhlavý sval pažní – triceps, který tvoří až dvě třetiny objemu paže. Stahování kladky na triceps je jedním ze základních cviků, který je ideální pro rozvoj svalové hmoty i síly této partie. 

Nenáročnost cviku je dána jeho kladkovým charakterem, který ocení zejména začátečníci. Na své si ale při něm přijdou i zkušenější cvičenci. Díky různým variantám úchopu i adaptérů se mohou cíleněji zaměřit na konkrétní část svalu. 

Jak stahování kladky cvičit správně, abychom procvičovali pouze triceps, nepomáhali si ostatními partiemi, a ze cviku tak vytěžili skutečné maximum?

Jak technicky správně provést stahování kladky na triceps?

Při správném provedení cviku poskytneme tricepsům silný stimul k růstu

I když si někteří návštěvníci posiloven mohou myslet, že cvičit pomocí kladky zrovna triceps je ztráta času, když můžeme použít úzký bench‑press nebo kliky na bradlech, v tomto případě se mýlí. 

Stahování kladky je efektivním a také bezpečným cvikem, který můžeme do tréninku tricepsu zařazovat v určité obměně prakticky každý trénink. Při správném provedení se minimalizuje zapojení ostatních svalových partií (ramen, zad a prsou), které mohou práci tricepsu přebírat, takže veškerý stimul jde právě do něj.

U stahování kladky na triceps můžete vyzkoušet různé varianty úchopu i adaptéru

Velkou výhodou kladky na triceps je variabilita tohoto cviku. Základní podobou je použití rovného adaptéru a úchop nadhmatem na šíři ramen. Jako alternativu můžeme využít úchop podhmatem nebo úplně změnit používaný adaptér např. na oblíbený lanový držák nebo lehce lomený držák. 

Těmito variacemi můžeme cíleně více zatěžovat vnější, nebo vnitřní část tricepsu. Možností je i unilaterální zatížení obou paží, kdy tricepsy cvičíte odděleně, abyste vyrovnali jejich případné rozdíly v síle a objemu.

Kdy a jak tento cvik zařadit do tréninku?

Stahování kladky může být stabilním cvikem v arzenálu vašich tréninkových zbraní na triceps. Pro ideální rozvoj tricepsu je vhodné jej zařadit (jako 2. cvik v pořadí) spolu s jedním z náročnějších cviků na triceps, jako je bench‑press úzkým úchopem, kliky na bradlech nebo klasické kliky na zemi s přídatnou zátěží. 

Vhodnou tréninkovou frekvencí je procvičení tricepsu 1–2x týdně 1–2 cviky za trénink. Pozor na přetrénování tricepsu, zapojuje se totiž při veškerých tlakových cvicích na horní polovinu těla (prsa, ramena).

Jaké cviky na triceps obecně zvolit?

  1. Bench press úzkým úchopem
  2. Kliky na bradlech
  3. Úzké kliky na zemi
  4. Tlakové stroje zaměřené na triceps
  5. Stahování kladky na triceps

Přidej se k 45 tis. odběratelů

Každému z nich jednou týdně vybíráme ty nejlepší články, které jsou určeny 100% právě jemu.

Odebírat
Cesta k mohutným ramenům: Představujeme tlaky na ramena s jednoručkami
Cesta k mohutným ramenům: Představujeme tlaky na ramena s jednoručkami
Ramena jsou svalovou partií, která se podstatnou měrou podílí na celkovém vzhledu postavy již na první pohled. Víte ale, jak jich dosáhnout?
Jak vybudovat mohutné paže? Zkus správně provedený francouzský tlak
Jak vybudovat mohutné paže? Zkus správně provedený francouzský tlak
Silné paže nezískáš cvičením bicepsu na tisíc způsobů, nesmíš taky zapomenout cvičit triceps. Jak na mohutné paže pomocí francouzských tlaků, se dozvíš uvnitř článku.
Bicepsový zdvih
Bicepsový zdvih
"Kolik dáváš na bicepsový zdvih", se běžně nikdo nikdy nezeptá. Pokud však vaše paže budou vypadat jako od vítěze letošní Olympie, šance, že se tím budete moct pochlubit, se značně zvyšují. Jak jej však provádět správně?
Nejlepší cviky na záda! TOP 7 cviků na pořádné véčko
Nejlepší cviky na záda! TOP 7 cviků na pořádné véčko
Snad každý muž by chtěl mít velká a široká záda, která dokážou divy nejen v posilovně, ale také přitáhnout pozornost řady opačného pohlaví. Podívejme se na několik základních cviků pro perfektní záda!
Nejlepší cviky na biceps! TOP 6 cviků na mohutné ruce
Nejlepší cviky na biceps! TOP 6 cviků na mohutné ruce
Mohutné paže chce mít asi každý návštěvník posilovny. Jak se k nim efektivně dopracovat? Náš přehled cviků vám s tím pomůže!
Jak často cvičit a jak rozdělit partie pro rychlé výsledky?
Jak často cvičit a jak rozdělit partie pro rychlé výsledky?
Kolikrát týdně máme trénovat? Máme pro vás komplexní návod na to, jak si rozložit cvičení podle vašich časových možností!
Nejlepší cviky na triceps v posilovně i doma!
Nejlepší cviky na triceps v posilovně i doma!
Triceps tvoří většinu svalové hmoty paže. Pokud chcete, aby vaše ruce připomínaly medvědí tlapy, máme pro vás zásobník cviků, který vám s tím pomůže!
Nejlepší cviky na břicho! TOP 8 cviků pro pořádné břišáky
Nejlepší cviky na břicho! TOP 8 cviků pro pořádné břišáky
K vyrýsovaným břišním svalům budete potřebovat vedle nízkého % podkožního tuku také kvalitní a komplexní trénink břicha. Jaké cviky jsou ty nejlepší?
Nejlepší cviky na střed těla! TOP 5 cviků pro pevný core
Nejlepší cviky na střed těla! TOP 5 cviků pro pevný core
Svalům středu těla (CORE) a jejich správnému procvičení by měla věnovat dostatečnou pozornost celá populace. Víte, jakým způsobem střed těla cvičit?
Nejlepší cviky na prsa! TOP 7 cviků na rozvoj prsních svalů
Nejlepší cviky na prsa! TOP 7 cviků na rozvoj prsních svalů
Jak nejlépe cvičit prsní svaly? K velkému hrudníku benchpress prostě nestačí! Na jaké cviky bychom ve svém tréninku prsních svalů neměli zapomínat?
Nejlepší cviky na zadek! TOP 10 cviků na zpevnění zadku
Nejlepší cviky na zadek! TOP 10 cviků na zpevnění zadku
Přáli byste si pevné, kulaté a dokonalé hýždě? S trochou vytrvalosti se vám tenhle sen snadno splní! Přinášíme vám přehled 10 účinných cviků pro zpevnění hýžďových svalů, které vám pomohou k vytvarovanému a pevnému zadku.
Tepová frekvence při běhu: jak podle ní naplánovat trénink?
Tepová frekvence při běhu: jak podle ní naplánovat trénink?
Tepová frekvence na nás při běhu prozradí spoustu důležitých informací, můžeme podle ní také sledovat dlouhodobý progres. Jak na to a jakým způsobem ji můžeme změřit?
Nejlepší cviky na nohy! TOP 7 cviků na kvadricepsy
Nejlepší cviky na nohy! TOP 7 cviků na kvadricepsy
Dnes si představíme nejefektivnější cviky k vytvarování, posílení a zesílení přední strany stehen!
Nejlepší cviky na kulatá ramena a mohutné trapézy!
Nejlepší cviky na kulatá ramena a mohutné trapézy!
Jak správně a efektivně cvičit ramena? Na to se zaměříme v dnešním článku!
Svalová horečka: čím je způsobená a jak ji řešit?
Svalová horečka: čím je způsobená a jak ji řešit?
Svalová horečka ja stav po vyčerpávajícím fyzickém výkonu. Projevovat se může nevolností, bolestí svalů a únavou. Jak svalová horečka vzniká a dá se jí předcházet?