Jak vybudovat mohutné paže? Zkus správně provedený francouzský tlak

Jan Caha
Jan Caha Poprvé publikováno 7. 3. 2018
Aktualizováno 9. 11. 2019
4
Jak vybudovat mohutné paže? Zkus správně provedený francouzský tlak

Toužíte po mohutných pažích? Pak vás rozhodně budou zajímat cviky zaměřené na triceps. Ano, triceps, ne biceps. Právě ten totiž tvoří dvě třetiny paže. Díky svému "podkovovitému" tvaru fascinuje nejednoho fitness nadšence, který touží po pažích budících pozornost. 

Síla tricepsu může být zároveň rozhodujícím faktorem při bench pressu nebo tlacích na ramena. Ptáte se, jak je to možné? 

Všechny hlavy trojhlavého svalu pažního se podílí na tlakových cvicích, což jsou zejména cviky na hrudník a ramena. Pro cílený rozvoj tricepsu máme k dispozici celou řadu cviků. Jedním z nejúčinnějších je francouzský tlak, který si představíme v dnešním videu.

Jak správně cvičit francouzský tlak?

Francouzský tlak se zaměřuje na dlouhou hlavu tricepsu

Hlavní zapojenou částí tricepsu je jeho dlouhá hlava

Hlavní vytíženou částí trojhlavého svalu pažního při cvičení francouzského tlaku je jeho dlouhá hlava. Právě ta se při bájné výzvě ve stylu: "Ukaž biceps!" stará o spodní oblouk tvaru paže a jeho celkovou komplexitu. 

Tato dlouhá hlava navíc tvoří největší objem ze všech tří hlav tricepsu, a tudíž se nejvíce podílí na samotných silových schopnostech tricepsu paže. Zapojujeme ji zejména při pohybu činky v zapažení, nad hlavu nebo v leže nad čelem.

O jaké další cviky doplnit francouzský tlak při tréninku tricepsu?

V tréninku mají francouzské tlaky své místo ve stejné rovině jako další komplexní cviky na triceps:

  • tricepsové kliky na zemi nebo na bradlech
  • stlačování kladky na triceps
  • benchpress na úzko

Tyto cviky spíše působí na vnější a vnitřní hlavu tricepsu a společně se cviky zaměřenými na dlouhou hlavu tricepsu dosáhneme komplexního rozvoje trojhlavého svalu pažního.

Nesmíme zapomenout na správnou výživu ani na cvičení dalších svalových partií

Pro růst svalů je také zapotřebí přijímat více energie a bílkovin, aby mohly svaly růst. Dobrý stravovací plán je tak stejně důležitý jako ten tréninkový. S navýšením příjmu bílkovin (1,4–2,0 gramů bílkovin na kg tělesné hmotnosti) nám může pomoci syrovátkový nebo vícesložkový rostlinný protein. Pokud už nejsme schopní sníst další sousto jídla, pomůže třeba kvalitní gainer, jako je Reflex Nutrition One Stop Xtreme.

Další informace můžete načerpat v našich obsáhlých článcích: 

Poděkuj autorovi
4 lidé již poděkovali

Diskuze k článku