Tip na zdravý oběd: Teriyaki bowl

Michaela Dobiášová
Michaela Dobiášová před měsícem
Tip na zdravý oběd: Teriyaki bowl

Teriyaki je původně japonská technika přípravy masa, která dala název i slavné omáčce. Ta má skoro všechno, co si jen vaše chuťové pohárky umí představit – je tak akorát slaná, sladká i kyselá. Prostě skvělá! Jemnému kuřecímu dodá tu správnou šťávu. No však ochutnejte sami.

1 porce obsahuje

  • 652 kcal
  • 69 g sacharidů
  • 20 g tuků
  • 49 g bílkovin

Na 1 porci

Na kuře:
Na zbytek bowl:
Navrch:

Postup

  1. Tip na zdravý oběd: Teriyaki bowl

    Maso si nakrájíme na kostky a naložíme jej do marinády ideálně pár hodin dopředu, aby se v hezky uleželo. 

    Marinádu připravíme smícháním všech potřebných ingrediencí. Přidáme maso a necháme odpočívat v lednici.

  2. Dopředu si uvaříme rýži a maso vytáhneme z lednice alespoň půl hodiny předem.

  3. Mezi tím, co se rýže vaří, připravíme zeleninu.

    Ve větší pánvi na středním plameni rozehřejeme olej. Přidáme zeleninu, lehce ji opečeme a podlijeme vodou. Necháme ji vypařit. Zaprášíme česnekem, solí a pepřem a ještě chvíli opékáme, než zelenina začne zlátnout.

  4. A teď hurá na maso!

    V pánvi rozehřejeme olej. Přidáme maso a opékáme na mírném plameni z každé strany zhruba šest minut.

  5. Nakonec smícháme připravené maso, zeleninu a rýži. Posypeme podle vlastního gusta arašídy, sezamovými semínky a koriandrem. Potom už jen nasdílíme na Instagram s hashtagem #aktinrecepty a můžeme se do toho pustit.

    Dobrou chuť. 

    Tip na zdravý oběd: Teriyaki bowl

    Tip na zdravý oběd: Teriyaki bowl

Poděkuj autorovi
6
 Aktin Minutové ovesné vločky
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________