Když ráno nestíháš: tipy na vyvážené snídaně “to go”

Tereza Havlínová
Tereza Havlínová 27. 10. 2021 Poprvé publikováno 26. 10. 2021
Aktualizováno 27. 10. 2021
Uložit článek
Když ráno nestíháš: tipy na vyvážené snídaně “to go”

Ne úplně nadarmo se říká, že ráno dělá den. Jak vypadá to vaše? Chronicky nestíháte, pravidelně do práce odcházíte s ponožkou každou jinou a klidná snídaně v teple domova vám zní jako vtip dne? Ráno je sice každá minuta dobrá, ale pravidelně snídat za pochodu croissant s XXL “lattéčkem” není zrovna ideální. Vaše zdraví vám nepoděkuje a brzy vás začne pronásledovat hlad a chutě na sladké. O hlubokém soustředění v práci nebo škole tedy nemůže být řeč.

Patříte k četnému zástupu ranních nestíhačů? Pak právě pro vás jsou určeny naše tipy na snídaně, které vyžadují minimum přípravy. S trochou plánování si je můžete nachystat předchozí večer nebo během pár minut před odchodem.

6 tipů na vyvážené snídaně "to go"

1. Overnight oats

Ovesná kaše “přes noc” je hitem zcela právem. Příprava je až směšně jednoduchá, přitom chuť výborná. V uzavíratelné skleničce s víčkem stačí smíchat pár základních surovin, které doma jistě máte: jemné vločky, chia semínka, mléko nebo rostlinný nápoj a jogurt nebo protein. Potom necháte odpočívat přes noc v lednici. Ráno stačí zamíchat, ozdobit a pustit se do snídaně. 

Variant vymyslíte nespočet: vyhrát si můžete se samotným základem, měnit příchuť proteinu, přidat rozmačkaný banán nebo mražené lesní ovoce. To stejné platí i dobrotách, které přijdou navrch kaše: přidejte oříškové máslo, ořechy nebo nasekanou čokoládu. Mojí oblíbenou podzimní kombinací jsou dušená jablka se skořicí a lžičkou arašídového másla.

Pokud se vám nepozdává představa studené kaše z lednice, můžete ji před podáváním lehce ohřát v mikrovlnce.

  • Zkuste proteinové overnight oats podle našeho receptu.

2. Pomazánka s pečivem a zeleninou

Když ráno nestíháš: tipy na vyvážené snídaně “to go”

Sladké po ránu není vaše parketa? I pro vás máme několik tipů na snídaně slané. Praktickým tipem mohou být pomazánky: ty stačí připravit předem, v lednici vydrží několik dní. Svoji porci si můžete dát do malé krabičky nebo skleničky. Pak už pomazánku stačí doplnit pečivem a zeleninou.

3. Řecký jogurt s granolou a ovocem

Když ráno nestíháš: tipy na vyvážené snídaně “to go”

Jednodušší už to být nemůže. Jogurt s granolou a ovocem je klasikou, která neomrzí a zároveň obsahuje všechny potřebné živiny. Kvůli vyššímu obsahu bílkovin doporučuji sáhnout po řeckém jogurtu nebo Skyru. Tápete a vlastně nevíte, jak se mezi sebou tyto mléčné výrobky liší? Na kloub tomu přijdete v našem článku.

Mléčný výrobek pak stačí doplnit křupavou granolou. Tu si můžete koupit nebo upéct podle našich receptů: vyberete si skořicovou nebo čokoládovou? Pak už stačí přidat jen oblíbené ovoce, pár oříšků nebo ořechového másla.

Na takové typy snídaní doporučuji pořídit si elegantní nádobu s oddělenými “patry”. Zajistíte tak, že se vám granola cestou do práce v jogurtu nerozmočí a vy si pochutnáte na křupavé snídani.

4. Mugcake aka koláček z mikrovlnky

Kdo by na svém snídaňovém menu nechtěl mít koláček, zvlášť když je hotový za pár minut. Řeč je o mugcaku. Nesporným plusem je i to, že všechny suroviny smícháte v jednom hrnku a zašpiníte minimum nádobí. Dřív než uslyšíte cinknutí mikrovlnky, přiláká vás vůně linoucí se po celém bytě.

Když ráno nestíháš: tipy na vyvážené snídaně “to go”

5. Toasty a sendviče

Toasty milujeme všichni. Klasikou v podobě kombinace sýra, šunky a kečupu vás asi neoslníme. Zkuste svoji snídani posunout o level výše nutričně i chuťově.

Když ráno nestíháš: tipy na vyvážené snídaně “to go”

6. Upečte si něco sladkého

Poslední tip sice možná vyžaduje více času a příprav, ale takovou snídani vám bude v práci každý závidět. Banana bread nebo muffiny jsou recepty jako dělané na snídani s sebou.

Variant máme mezi recepty opravdu fůru. Která bude vaší oblíbenou?

Co si z toho vzít?

Doufáme, že jsme vám v dnešním článku ukázali, že snídaně může být rychlá, ale přesto chutná a vyvážená

Pokud si chcete rozšířit znalosti, přečtěte si, jak by ideální snídaně měla vypadat po stránce živin, jaké ranní návyky vás naučí stíhat život a být produktivní hned po ránu.

Přidej se k 32 tis. odběratelů

Každému z nich jednou týdně vybíráme ty nejlepší články, které jsou určeny 100% právě jemu.

Odebírat
2 Líbí se mi Uložit článek
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________