Staročeská lokše aneb bramborové placky ve fitness kabátku

Michaela Dobiášová
Michaela Dobiášová před 2 měsíci
Staročeská lokše aneb bramborové placky ve fitness kabátku

Lokše neboli bramborové placky můžete tradičně podávat nasladko i naslano.

My jsme do těch našich propašovali dávku bílkovin v podobě proteinového prášku, a tak jsme zvolili jejich sladkou variantu. K tomu tvaroh, nakyslé švestky a budete se olizovat až za ušima. To vám garantujeme :).

1 placka obsahuje:

  • 194 kcal
  • 33 g sacharidů
  • 2 g tuků
  • 11 g bílkovin

Na 8 porcí

Na lokše:
Na podávání:

Postup

  1. Staročeská lokše aneb bramborové placky ve fitness kabátku

    Brambory ve slupce uvaříme den dopředu. Jakmile vychladnou, oloupeme je.

    Staročeská lokše aneb bramborové placky ve fitness kabátku

  2. Brambory nastrouháme najemno do velké mísy. Přidáme k nim zbytek ingrediencí a zpracujeme vláčné ale ne příliš lepivé těsto.

  3. Z těsta uždibujeme kuličky o průměru zhruba 5 cm, které buď vyválíme nebo dlaněmi vytvarujeme do tenkých placek na pomoučeném vále.

  4. Bramborové placky opékáme na suché pánvi z obou stran, dokud se nezačnou nadouvat a neobjeví se na nich zlaté fleky.

  5. Hotové placky ještě horké pomaže rozpuštěným ghíčkem.
  6. Podáváme s tvarohem a švestkovou marmeládou nebo povidly. 

    Dobrou chuť!

    Staročeská lokše aneb bramborové placky ve fitness kabátku

    Staročeská lokše aneb bramborové placky ve fitness kabátku

    Staročeská lokše aneb bramborové placky ve fitness kabátku

Poděkuj autorovi
2
Aktin Magnesium
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________