Mýty a pravdy: Káva a vysoký krevní tlak

Mýty a pravdy: Káva a vysoký krevní tlak

Božský nápoj, jak je káva velmi často nazývána, je podobně jako mnoho dalších potravin opředen mnoha nepravdami. Káva se do potravního koše běžného člověka dostala poměrně snadno a dnes tvoří velmi široký a oblíbený trh. Káva je také prostředkem, který velmi výrazně ovlivňuje naše zdraví. Ovlivňuje ho však pozitivně nebo negativně?

Káva a vysoký krevní tlak

Velmi často se hovoří o tom, že by se káva neměla pít, pokud máte problém s vysokým krevním tlakem. Vědci zjistili, že pijeme-li kávu v přiměřeném množství, nezvyšujeme si tím riziko kardiovaskulárních chorob. Přiměřeným množstvím se rozumí tři až pět šálků denně (přibližně 300 – 400 mg kofeinu). A ani na vysoký krevní tlak nemá kofein tak velký vliv. Na krátkou dobu ho sice může u některých z nás zvýšit, ale není to nějak významné ani dlouhodobé. Výzkumy naopak prokázaly, že organismus zdravého člověka je schopný si během tří až čtyř dnů na účinek kofeinu zvyknout a tolerovat ho.

Aktin tip: Nedbejte na předsudky, pokud máte rádi dobrou kávu, uvařte si ji. Již dávno je pryč doba, kdy byste čekali na usazení "lógru" na dně hrnečku. Dejte si kvalitní překapávanou kávu nebo presso. Pokud se snažíte držet linii, vyhněte se caffe latte a cappuccinu.

Káva

  •