Poprvé v posilovně

Poprvé v posilovně

Do této pozice se dostane nebo dostal každý z nás, a to pouze jednou. O čem mluvím s takovou jistotou? Přece o tom, že se dostal poprvé do fitness centra. V takovém případě jste zcela na začátku a čeká vás poměrně dlouhá cesta k budoucímu cíli, nicméně o to zajímavější. Často se setkávám s lidmi, kteří se bojí chodit do fitness centra nebo se bojí toho, že zde budou vypadat divně a nebudou se zde „cítit“. Co tedy dělat v posilovně POPRVÉ?

Poprvé v posilovně

Co dělat, když se dostanete poprvé do posilovny a jak se zde vlastně chovat? Existuje několik zásad, které byste v posilovně měli dodržovat a kterých se držet, připravit se na ně a vědět, že existují. Stejně tak byste měli vědět, co všechno si připravit pro svoji první návštěvu fitness centra.

1/ Otevírací doba

Není nic horšího, než po příchodu do fitness centra zjistit, že máte pouze půl hodiny na to, abyste odvedli kvalitní trénink, nebo se alespoň seznámili s fitness centrem. Najděte si na internetových stránkách provozní dobu, nebo fitness centrum navštivte den před svojí cvičební návštěvou. Provozní dobu si dobře zapište a buďte k provozovatelům fitness centra shovívaví. Jste sice zákazníkem centra, uvědomte si ale, že není jejich povinností vás pět minut před "zavíračkou" upozorňovat na to,  že již končí nebo snad čekat na to, až vy se vysprchujete. Zároveň ale máte také možnost využít otevírací dobu plně, tzn. pokud se končí ve 22.00 měli byste mít možnost opravdu ve 22.00 opouštět prostory fitness centra.

2/ Recepční fitness centra

Po příchodu do fitness centra vás přivítá jistě milá recepční (tedy povětšinou, může to být také postarší matador kulturistiky). Ta vám vysvětlí všechny úskalí posilovny, to kde se do ní vstupuje, jak otevřít dveře u šatny nebo snad kde najdete sprchy. To vše můžete vyžadovat. Stejně tak si můžete ponechat vysvětlit ceníkový systém a možnosti zakoupení permanentky.

Začátečníci

3/ Šatna a pohyb v ní

Účel šatny je jasný. Slouží pro převlečení a uchování svršků. Povětšinou je také spojena se sprchou, jejichž účel vám jistě vysvětlovat nemusím. Jak se ale ideálně připravit oblečením na cvičení. Nedávno mě zde někdo osočoval, že jsem v článku o exotech glosoval postarší oblečení typu "bizon" apod. Ano, osobně jsem přesvědčen, že tomuto oblečení již odzvonilo, navíc v době, kdy je za relativně slušné peníze dostupné funkční oblečení nebo i oblečení napomáhající silovému tréninku. Počítejte s tím, že se budete během tréninku potit, odvod tepla a potu bude tedy potřebný. Oblečení si vyzkoušejte nanečisto, ať víte, jestli vás někde neškrtí a zda se v něm cítíte pohodlně.

Stejně tak vybírejte i boty. Měly by vám být pohodlné, přeci jen v nich strávíte v budoucnu poměrně dost času. Nebudou zatíženy pouze anaerobně - silově, ale také aerobně.

4/ Vstup do posilovny

Pokud vstoupíte poprvé do hlavního sálu posilovny, jste najednou ve zcela novém světě. Nevíte, co který stoj dělá, jak funguje, natož jak na něm cvičit. Projděte si posilovnu a podívejte se na jednotlivé stroje. Většina z nich většinou již má na sobě nálepku s anatomickým vysvětlením toho, jak na stroji cvičit. I tak vám ale doporučím, abyste si vyžádali obsluhu fitness centra, která by vás měla provést a ukázat vám, co a jak se na strojích dělá.

5/ Využití trenéra

Mnoho návštěvníků fitness center si myslí, že to ve fitku zvládnou sami, že si to vyzkouší a že se vše naučí sami. Chyba! Apeluji nyní na vás všechny. Vezměte si alespoň na prvních pět návštěv OSOBNÍHO TRENÉRA, který vám vše vysvětlí, naučí vás základy posilování a dá vám základ pro váš trénink. Bez trenéra se budete plácat neustále na začátku, což dnes povětšinou znamená neustálý trénink bicepsu a hrudníku a vynechávání tréninku stehen.

Tímto článkem nechci zbořit hranice fitness vědění, to vám jistě z obsahu je jasné. Chci pouze dát návod k prvním krokům ve fitness centru. Pokud tedy zvažujete a odkládáte svoje působení ve fitness centru, neváhejte a začněte na sobě pracovat.

  •