Suplementace v powerliftingu IV.

Suplementace v powerliftingu IV.

V dnešní době je na trhu opravdu spousta a spousta výrobků a není nic lehkého se v nich orientovat. Tento článek by vám měl pomoci ve výběru těch nejlepších a nejefektivnějších pro silový trojboj. Popravdě řečeno můžete podstupovat ty nejtvrdší tréninky, mít perfektní stravu, dostatek spánku, ale někdy to zkrátka nestačí. V tuto chvíli nastupuje na scénu kvalitní suplementace, jež podpoří nejen vaši regeneraci, ale i samotný výkon.

Suplementace v powerliftingu

V předchozích článcích jsme rozebrali základní suplementy, které by neměly chybět v jídelníčku všech silových sportovců, ale také doplňkové suplementy posouvající váš výkon zase o kus dále. Dnes však dříve nastíněnou teorii převedeme do praxe a ukážeme si dva ukázkové suplementační plány; jeden pro pokročilého powerliftera (plán A) složený zejména ze základních stavebních kamenů suplementace, druhý pro profesionálního závodníka (plán B), který obsahuje snad vše, co by mohlo pomoci vašemu úsilí o co největší silové výkony.

Powerlifting

Co je powerlifting?

Silový trojboj (též powerlifting) je silový sport skládající ze ze 3 disciplín: dřep, bench-press (též tlak na lavici) a mrtvý tah. Silový trojboj je hodně podobný vzpírání, v obou těchto sportech se zvedají velké váhy v různých disciplínách a závodník má na každou z nich tři pokusy. Sportovec věnující se silovém trojboji se nazývá lifter nebo také powerlifter.

Předchozí části naleznete zde: 

Suplementace v powerliftingu I.
Suplementace v powerliftingu II.
Suplementace v powerliftingu III

Suplementační plány A a B

   

PLÁN A

   

PLÁN B

 
                 

ráno

 

tribulus terrestris 1000 mg

 

tribulus terrestris 2000 mg

           

diosgenin 30 mg

 
                 
                 

dopoledne

kloubní výživa

   

kloubní výživa

 
   

kreatin monohydrát 5000 mg

 

kreatin monohydrát 5000 mg

   

multivitamino - minerálový komplex

glutamin 5000 mg

 
           

multivitamino - minerálový komplex

                 

před tréninkem

BCAA 5000 mg

   

BCAA 10 000 mg

 
   

předtréninkový stimulant

 

předtréninkový stimulant

                 

během tréninku

       

BCAA 5000 mg

 
                 
                 
                 

po tréninku

kreatin monohydrát 5000 mg

 

kreatin monohydrát 5000 mg

   

BCAA 5000 mg

   

BCAA 5000 mg

 
           

glutamin 5000 mg

 
           

multivitamino - minerálový komplex

                 

před spaním

tribulus terrestris 1000 mg

 

BCAA 5000 mg

 
           

tribulus terrestris 2000 mg

           

ZMA 2 - 3 kapsle

 
           

diosgenin 30 mg

 

Jak používat suplementy:

  • ráno: Suplementaci přjímáme po jídle a zapíjíme dostatkem vody.
  • dopoledne: Suplementaci přijímáme po jídle s dostatkem sacharidů, zlepšíme tak vstřebatelnost kreatinu s glutaminem.
  • před tréninkem: Předtréninkovou suplementaci přijímáme společně s  gainerem s podílem pomalých sacharidů.
  • po tréninku: Potréninkovou suplementaci přijímáme společně s gainerem a proteinovým koncentrátem.


Doplňky stravy slouží vždy jen k doplnění nekompletního spektra živin ve vašem jídelníčku. Nepřikládejte jim nadměrnou váhu, zvláště pokud se snažíte využívat přirozených zdrojů potravy. Mohou však pomoci při snaze o lepší výkonnost, a právě ta je v silovém trojboji potřebaná. Do jídelníčku sportovce se beze zbytku hodí.

Powerlifiting - motivace

zdroj: youtube.com
  •