Konec výmluvám! S tímto HIIT tréninkem vytvarujete sexy postavu i doma

Aktin Redakce
Aktin Redakce Poprvé publikováno 29. 3. 2018
Aktualizováno 28. 3. 2020
4
Konec výmluvám! S tímto HIIT tréninkem vytvarujete sexy postavu i doma

Venku pod psa, doma práce jako na kostele a to fitko pořád zavřené. Co dělat, když se vám ani za nic nechce vylézat z pohodlí domova, ale máte naplánovaný trénink? Máme pro vás vykutálené řešení, díky kterému ušetříte čas, a navíc si užijete opravdu výživný trénink.

Znáte vysoce intenzivní intervalový trénink HIIT? Pokud ne, račte se seznámit – po tomhle cvičení s Míšou Mrázkovou další den zjistíte, že vás bolí svaly, o kterých jste předtím ani nevěděli. Bonusem bude zjištění, že hezké pozadí můžete získat i jinak než drcením dřepů a hipthrustů. Připravte si spousty vody, protože to bude jízda! Připraveni? Jdeme na to!


K čemu nám je HIIT trénink dobrý?

HIIT je synonymem pro krátký, ale náročný trénink, v němž se střídají intervaly dynamického cvičení o vysoké intenzitě s kratšími intervaly pro odpočinek, aby nás naše plíce měly šanci alespoň náznakem dohnat. Samozřejmostí je také warm-up a cool-down fáze, abychom se připravili na zátěž a pak se po ní i zklidnili. Tento typ tréninku typicky trvá 15–30 minut a je zaměřen buďto na procvičení celého těla, nebo specifických partií – v našem případě hýžďových svalů. 

HIIT je sice časově úspornější, ale nenechte se zmást – nudit se během něj určitě nebudete. I proto, že každou vteřinu opravdu využijete na maximum, se HIIT jeví jako velice účinný nástroj pro hubnutí, zlepšení celkové fyzické kondice a tvarování postavy. Když postrádáte zápal do tréninku, zkuste si dát s časovým odstupem před tréninkem stimulant v podobě kávy, kofeinové tablety nebo komplexní předtréninkovky. Najednou budete lítat jako Supergirl. (Astorino, 2012; Boutcher, 2011).

HIITem spalujeme spoustu kalorií

Jedna studie si dala za cíl zjistit, který trénink je pro spalování kalorií nejefektivnější. Vítězem se stává HIIT. Během 30 minut trvajícího HIIT tréninku spálíme přibližně o 25–30 % kalorií více než v případě běhu, cyklistiky nebo posilování (Falcone et al., 2015). 

A to není vše, spalování kalorií pokračuje vesele dál ještě několik hodin po cvičení (díky metabolickému stresu a zvýšené potřebě kyslíku po cvičení – EPOC). Když se snažíme hubnout, je důležité navýšit příjem bílkovin, které pomáhají s regenerací nebo bojují proti ztrátě svalové hmoty. Proteinovým nápojem po tréninku podpoříme regeneraci a dodáme organismu potřebné bílkoviny. Takže pár minut denně pořádně zamakat a už jen pozorovat, jaké se budou dít věci (Wingfield et al., 2015).

[Instagram]

Vytvarujeme a zpevníme svaly hýždí a trupu!

Pokud cvičit teprve začínáme, tak je skvělou zprávou, že HIIT tréninkem dokážeme budovat svalstvo o něco lépe, než naši kamarádi, co už se nějaký ten pátek cvičení věnují. Největší benefity HIIT tréninku pro budování svalů najdeme právě v oblasti nohou a trupu, zadek a stehna vytvarujeme a to břicho taky zpevníme (Damas, 2015; Heydari, 2012).

Mezi další nesporné zdravotní benefity HIIT tréninku patří pozitivní vliv na snížení krevního tlaku, klidovou srdeční frekvenci a metabolismus sacharidů (zlepšíme hladinu krevního cukru). Zejména dámy pak jistě ocení "anti-aging" vlastnosti HIIT tréninku, díky kterému budou mít třeba lepší pleť a vyšší úroveň energie během celého dne.

Pokud se nám zrovna nechce do posilovny nebo je venku ideální počasí pro venkovní workout, je HIIT trénink skvělou volbou pro posílení a zpevnění celého těla s bonusem spalování kalorií na dalších několik hodin. Léto třes se, forma bude!

Upozornění: HIIT trénink může vést k nadměrnému zájmu o vaši osobu během letních měsíců, kdy je odhazování teplejších vrstev oblečení samozřejmostí.

Poděkuj autorovi
66
Přidej se k 35 000 odběratelů
Jednou týdně ti pošleme výběr těch nejlepších článků.
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________
  • ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________ ________

    ____________________