10 důvodů, proč se (ne)stát kulturistou

10 důvodů, proč se (ne)stát kulturistou

Blíží se nám konec roku, což je vždy časem na určité bilancování, stanovování si nových cílů a met, jichž byste chtěli dosáhnout. Možná je jednou z nich touha stát se kulturistou/fitnesskou/physiquem/...  Na tomto místě vás varuji. Existují záležitosti, které nutně budete muset akceptovat před tím, než se jím stanete.

1. Budete se muset přeorientovat na jinou stravu

Tím hlavním, na co si budete muset zvyknout, je jiná strava. Ano, přesně ta, kterou byste jako malí nechtěli ani vidět. "Nechutná", nemastná a neslaná. Možná tak vám bude připadat, po čase ale zjistíte, že i tato "nenormální strava" (jak ji nazývá veřejnost) bude pro vás možná normálnější, než nacpávání se párky, slaninou, sladkostmi a zapíjením sladkou limonádou nebo pivem. 

2. Místo do cukrárny začnete chodit do masny

Masna pro vás bude novou cukrárnou, s tím se musíte smířit. Pravděpodobně sem nebudete chodit na kafíčko, možná tak na kousek tataráku, ale masna budou místem, kam se budete těšit. Protože tady vždy objevíte něco nového, něco, na co se těšíte, a tím něčím bude pořádná flákota masa. 

3. Nebudete mít celoroční párty přátele

Vaši párty-přátele vás opustí. Je mi to líto, ale jakmile s nimi nebudete zažívat nezřízené pijatyky (kterých se logicky vzdáte), zapomenete se smát uhozeným vtipům nebo alkoholickým pádům ze schodů, budete prostě divní. Už tak jste divní, že jste si s nimi vyrazili, dali si sklenku a vína a s odpovědí "ne, další si nedám" usrkáváte vodu v rohu pokoje. 

4. Neužijete si dostatek válení na gauči 

Váš odpočinek a nicnedělání bude to tam. Těžký úděl kulturisty ve vynechání domácího válení, se změní na téměř každodenní trénink, kterým nahradíte Ordinaci v růžové zahradě, nebo jiný prostoduchý seriál degradující lidský mozek na úroveň méně vyspělého primáta. Ba naopak, budete se těšit na chvilky, kdy zapnete kvalitní vzdělávací film, dokument o vaření, nebo si na youtube pustíte motivační video s Milanem Šádkem nebo Kai Greenem. 

5. Váš instagram a facebook bude plný "nudných" fotek jídla, vašich svalů a pokroků ve fitku

Bohužel vám hrozí i to, že se z vaší průměrně sledované sociální sítě staně ostře sledovaná stránka, kterou se bude inspirovat spousta lidí ve vašem okolí a možná jednou i celý svět. Není divu, obrázky čerstvě napadlého sněhu a první rozkvetlé pomněnky budou ty tam, a nastolí se režim kultu těla, kreativních variací na téma fitness výživa nebo třeba video z nového rekordu v benchpressu.

obrázek z tallguytraining.com

6. Ve svých vědomostech o tréninku, stravě a svém těle předčíte okolí, tudíž se stanete "divným", ale dobrým nástrojem na odpovědi 

Už jste divní tím, že nepijete a každý den chodíte do fitness centra. proč to ještě neumocnit tím, že budete znát fungování svého těla, jeho reakce na tu a na tu stravu, reakce na trénink, nebo snad účinky těxch zvlášních věcí, které vypadají jako "prášky" (rozuměj léky) a přitom jsou to jen doplňky stravy. Tím vám ale hrozí riziko toho, že se váš mail, messenger nebo zprávy nezastaví, a vaše méně informované okolí bude sondovat odpovědi na tisíce zcela známých a banálních otázek typu "kdy si mám dát ten protein?". 

7. V létě vás budou píchat do svalů a nevěřícně koukat

Co naplat, budete anomálií. Nezvyklým svalnatým úkazem mezi normálními lidmi, kde normální znamená pohybující se nad 15 % tuku, lépe však okolo 25 a nenormální je vše se tomu vymykající s pouhým náznakem svalové tkáně navíc. Budou si do vás píchat prstem, jestli je to opravdu pravé, tvrdé nebo jen nafouknuté. Budete se must srovnat i s nevěřícími pohledy nebo nedej bože s posměškem.

8. Váš rok bude mít pouze dvě roční období, objemovku a rýsování

Zapomeňte na 4 roční bodobí, pro vás budou nově platit pouze dvě. A to objemovka a rýsování, jedna bude náročnější na trénink, druhá zase na stravu, nicméně věřte, že se budou střídat s pravidelností a stejně jako klasická roční období vždy vyvrcholí nějakou významnou událostí, zde pro vás soutěží. 

9. Největší sportovní událostí roku pro vás nebudou Olympijské hry, ale Mr. Olympia

Jako malí jste sledovali Olympiádu, nyní budete mít novou modlu, a to Olympia Weekend. Má pro vás hned několik výhod. Trvá pouze jeden víkend, nemusíte tak sedět a fandit celé tři týdny. Počet vítězů je daleko nižší, takže nebudete mít celou plejádu polobohů, ale pouze pár s jedním hlavním vítězem Mr. Olympia. Opakujete se navíc každý rok v září, a tak za čtyřletý cyklus, který mají Olympijské hry, budete mít za sebou již čtyřikrát klání Mr. Olympia. 

10. Vaši přátelé vám místo láhve vína a bomboniéry budou nosit arašídové máslo a protein 

Budete se muset také smířit s netradičními dárky. Bomboniéra a víno pro vás již nebudou vhoným dárkem, ale bude jím arašídové máslo a proteinový přípravek, nebo nějaká exotická proteinová tyčinka, která se na náš trh ještě nedostala. Co naplat, sice se neopijete, ale bude vám lépe. 

A abych byl na závěr i trochu seriózní, budete se muset spokojit i s tím, že budete zdravější, výkonnější, budete déle žít, budete mít vyšší kvalitu života, přátele se stejnými koníčky a hodnotami, a stabilní koníček, ve kterém nehrají roli povětrností podmínky, ani to, že se zvyšují pronájmy sportovišť. A to za to přece stojí. 

  • 2
Lukáš Král

Jsem kulturista kdyz cvicím rok a vsechno splňuju? :))

Jan Caha
Jan Caha

Na to si zřejmě musíte odpovědět sám. Cítíte se fyzicky i psychicky jako kulturista?